Bedömning av kvarstående menmen

Bison

Trådstartare
Jag fick ett brev från försäkringsbolaget med bifogat intyg. De vill att jag träffar en ortoped som ska göra en bedömning om hur invalid jag är efter en fraktur.

Min undran är nu hur jag gör då?
Är det bara att ringa till ortopeden på US och be om en tid?
Det känns konstigt, som att ta en tid för någon som är dålig på riktigt eller hur jag ska säga.

Jag har besvär och foten ser ut som skit men jag är färdigbehandlad. Finns inget mer att göra för mig.

Någon som varit med om samma och vill dela med sig?
 
Jag fick ett brev från försäkringsbolaget med bifogat intyg. De vill att jag träffar en ortoped som ska göra en bedömning om hur invalid jag är efter en fraktur.

Min undran är nu hur jag gör då?
Är det bara att ringa till ortopeden på US och be om en tid?
Det känns konstigt, som att ta en tid för någon som är dålig på riktigt eller hur jag ska säga.

Jag har besvär och foten ser ut som skit men jag är färdigbehandlad. Finns inget mer att göra för mig.

Någon som varit med om samma och vill dela med sig?

Det är lämpligt att du bokar dig på mottagning hos en ortoped. Det kanske finns någon privat att välja på, eftersom du inte vill "ta tid från någon som är dålig" (vilket är en väldigt trevlig inställning!!!!!)?
Jag håller med dig till fullo om att offentliga sjukvården inte ska utnyttjas för den här typen av intyg. Kram!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag har sedan många veckor tillbaka haft en stressfraktur i foten. Jag har återkommande varit hos min husläkare och haft telefonkontakt...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: Noxos
·
Samhälle Jag har en gammal mamma som ramlade hemma härom veckan, fick en fraktur i höften och låg inlagd först på ortopeden och därefter på...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
10 361
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 942
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp