Bedövning för att hitta smärta

Tillis

Trådstartare
En häst i vårt stall är halt.
Vid veterinärundersökning gavs en spruta som skulle “bedöva” HELA hästen.
Alltså inte led för led som brukar vara det vanliga när man försöker lokalisera hälta.
Kan någon förklara för mig vad detta skall kunna ge för resultat?
Att hältan minskade betydligt efter denna spruta bevisar ju bara ATT hästen har ont, inte VAR. Eller har det kommit ngt nytt på marknaden som har någon (för mig) obegriplig effekt/användning? :confused:
Jag har själv aldrig hört talas om ngt liknande, och hästägaren var också osäker på hur det använts. Det enda hon fått veta är att hästen troligtvis har ont i ngn muskel och har därför fått butta som ska ges i en vecka.
Någon som hört talas om detta tidigare?

/Tillis
 
Ja, det är ju det man först tänker på. Men hästägaren säger att det var en BEDÖVNING. Hästen var tvågradigt halt innan och bara halvgradigt efter.
Hon måste bara ha missuppfattat det hela, så att det trots allt var ett ställe vet bedövade, och inte hela hästen.
Lät i alla fall hur märkligt som helst... :D
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 506
Senast: Dopy
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 706
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 507
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp