Bukefalos 28 år!

Bedövning hos tandläkaren

Såklart du kan tro på det!

Min tandis rekommenderade att jag sköljde (och sen svalde) munnen i VickyVatten efter två timmar, det var ganska skönt faktiskt. Och sen ska jag skölja morgon + kväll i sån där Hexident. Köp hem lite flytande föda (och glass!) så klarar du dig bra i kväll:) Och två alvedon och en ipren var sjätte timme, men du kanske har starkare grejer än så.

Jag har faktiskt redan köpt sparrissoppa och glass. Alvedon och Ipren (billigare kopior) är också inhandlade (och jag har också använt dem den senaste veckan.) Nu har jag inte tagit ipren på några dagar då jag hade använt den i max antal dagar. Kan jag ta det igen?
 
Nu vill jag bara säga några saker som faktiskt är viktig för läkningen och det är inte ta ibuprofen (Ipren och liknande) då det ökar din blödningsbenägenhet. Håll dig till paracetamol om det går.
Skölj inte munnen under det första dygnet efter utdragningen av tanden då du riskerar att skölja bort blodkoaglet som bildar som en liten propp i hålet efter tanden.

Jag rekommenderar nu rakt av det vi säger till våra patienter efter en utdragning och vi har ytterst sällan komplikationer.
 
Det gick inte som jag tänkt mig. Jag hade ju bestämt mig för att nu ska tandjäveln ut. Tandläkaren tyckte inte samma sak.

Igår kväll hade jag ont och tog alvedon. I morse vaknade jag ganska tidigt och hade ont så jag tog smärtstillande igen. Sen var värken borta. När jag kom till tandläkaren vid halv 3 så hade jag fortfarande inte fått ont igen. Jag kände bara av det lite. Tandläkaren petade på tanden. Det gjorde lite ont. Tandroten var alltså vid liv. Däremot gjorde det inte jätteont. Tandläkaren beskrev hur ont det borde ha gjort om det hade varit något fel vid tandroten.

Utifrån det trodde han att den värk jag hade bara var den värk man kan få efter att ha gjort en lagning. Han beskrev vad han hade gjort och varför han trodde som han trodde. Dessutom tyckte han att det inte var något bra läge att dra ut en tand med tanke på den kommande långhelgen ifall det skulle uppstå några komplikationer. Jag köpte resonemanget.

Så jag har kvar min tand och får helt enkelt gilla läget. Nu när tanden har petats på så är den såklart arg och gör lite ont, men det är väl bara att vänta.
 
Det gick inte som jag tänkt mig. Jag hade ju bestämt mig för att nu ska tandjäveln ut. Tandläkaren tyckte inte samma sak.

Igår kväll hade jag ont och tog alvedon. I morse vaknade jag ganska tidigt och hade ont så jag tog smärtstillande igen. Sen var värken borta. När jag kom till tandläkaren vid halv 3 så hade jag fortfarande inte fått ont igen. Jag kände bara av det lite. Tandläkaren petade på tanden. Det gjorde lite ont. Tandroten var alltså vid liv. Däremot gjorde det inte jätteont. Tandläkaren beskrev hur ont det borde ha gjort om det hade varit något fel vid tandroten.

Utifrån det trodde han att den värk jag hade bara var den värk man kan få efter att ha gjort en lagning. Han beskrev vad han hade gjort och varför han trodde som han trodde. Dessutom tyckte han att det inte var något bra läge att dra ut en tand med tanke på den kommande långhelgen ifall det skulle uppstå några komplikationer. Jag köpte resonemanget.

Så jag har kvar min tand och får helt enkelt gilla läget. Nu när tanden har petats på så är den såklart arg och gör lite ont, men det är väl bara att vänta.

Irriterande när man bestämt och förberett sig för något... Håller tummarna för att tandskrället håller sig i skinnet!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 662
Senast: enough
·
Kropp & Själ Gör två trådar i en! Jag har gjort cellprov för vad jag tror är 3 år sedan dvs det borde vara dags snart men har inte fått kallelse och...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Man får lov att skratta. Det gör jag egentligen. Det här är riktigt löjligt egentligen! Jag skäms! Jag tappade taget om hörlurarna på...
Svar
15
· Visningar
2 113
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag ska laga en tand + byta två lagningar som inte är bra. Har lagat tand förut så min tandsköterska sa bara att nu bokar vi tid för...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp