Befruktning...

12345

Trådstartare
Iom att jag försöker bli gravid så har jag börjat läsa allt möjligt på nätet, och funderar såklart en massa...

Man ska ha sex före, under och någon dag efter ägglossning. Men sedan läste jag att det speciella ägglossningssekretet behövs för att spermierna ska ta sig in? Är det ingen vits att ha sex före då? Sedan läste jag även om livmodertappen och dess placering, att den öppnar sig vid ägglossning för att släppa in spermier, kommer de inte in vid någon annan tidpunkt, vars tar "allt" vägen då?

Hahah ursäkta konstiga funderingar, men jag är väldigt nyfiken och vill veta ALLT ;)
 
Sv: Befruktning...

Iom att jag försöker bli gravid så har jag börjat läsa allt möjligt på nätet, och funderar såklart en massa...

Man ska ha sex före, under och någon dag efter ägglossning. Men sedan läste jag att det speciella ägglossningssekretet behövs för att spermierna ska ta sig in? Är det ingen vits att ha sex före då? Sedan läste jag även om livmodertappen och dess placering, att den öppnar sig vid ägglossning för att släppa in spermier, kommer de inte in vid någon annan tidpunkt, vars tar "allt" vägen då?

Hahah ursäkta konstiga funderingar, men jag är väldigt nyfiken och vill veta ALLT ;)

Enklast är att köra på regelbundet och inte hänga upp sig så mycket på rätt dagar. Spermierna lever flera dagar i livmodern, så kör igång någon vecka efter mensen och njut av det! Sedan blir det kanske inte bra sex på ett tag... ;)
 
Sv: Befruktning...

Jaa det är väl så ;)

Men nu funderar jag ju ändå, tar sig spermierna in till livmodern även om man inte har ägglossning/öppen livmodertapp?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ TW: sexuella övergrepp Gammal användare nytt nick. När jag var 11 blev jag utsatt för övergrepp på nätet. En man som sa åt mig vad jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 881
Senast: Filit
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 302
Senast: hastflicka
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 922
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Ligger i förskylning och har tråkigt. Funderar på ditten och datten då-:crazy: Har fått mina hösilage balar nu, är nyfiken på hur det...
2
Svar
21
· Visningar
3 389
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp