Sryoqwe
Trådstartare
Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men jag reder ut det mesta. Men så är det det här med upphöjda pinnar som man ska ta sig över på ett vettigt sätt. Då blir jag lätt osäker, det är roligt men jag har aldrig riktigt slappnat av i det. Kan ta mig runt en bana på 80-90 cm med en inte alltför svår häst. Hästen jag har haft längst, snart åtta år (jag är nitton nu) var stor och svår när jag fick henne. Het, men hinderskygg och överhoppade rejält. Nu har jag balansen till att följa med på ett vettigt sätt i sådana hopp, men osäkerheten finns kvar. Just den hästen hoppar jag inte längre alls, pga skadehistorik.
Pga omständigheterna nu så är hoppning ingen prioritet (jag har en tävlingsponny med mycket kapacitet, men den får någon annan tävla). Nuvarande ludd får hålla sig mestadels på marken och tölta runt. Men om ett tag, oklart hur länge, så vill jag nog lära mig hoppa och kanske tävla lite. Räknar inte med att någon gång bli en riktig hoppryttare, men vill bli bekväm med hoppningen inklusive på lite högre. Tänker att jag bör ha en häst avlad mot hoppning då, märks ganska tydlig skillnad på taxeringsförmåga och hoppteknik.
Men så är jag mest van vid unghästar, tycker om att vara med från början, rida in och så. Vet dock inte om det faktiskt skulle vara så lämpligt i detta syfte? Skulle uppskatta bukefalos tankar kring ämnet
Pga omständigheterna nu så är hoppning ingen prioritet (jag har en tävlingsponny med mycket kapacitet, men den får någon annan tävla). Nuvarande ludd får hålla sig mestadels på marken och tölta runt. Men om ett tag, oklart hur länge, så vill jag nog lära mig hoppa och kanske tävla lite. Räknar inte med att någon gång bli en riktig hoppryttare, men vill bli bekväm med hoppningen inklusive på lite högre. Tänker att jag bör ha en häst avlad mot hoppning då, märks ganska tydlig skillnad på taxeringsförmåga och hoppteknik.
Men så är jag mest van vid unghästar, tycker om att vara med från början, rida in och så. Vet dock inte om det faktiskt skulle vara så lämpligt i detta syfte? Skulle uppskatta bukefalos tankar kring ämnet