Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
3-4 år är gammalt för en hjälm, bara att slänga.Soptunnan direkt ? Vi har lite hjälmar liggandes härhemma. Den jag fick hjärnskakning med åker i soptunnan direkt . Men barnens som de växt ur , som varit med 3- 4 år ? Som inte varit med om sådana bravader ? Hur länge håller plast innan den "murknar " ?
Jag blev förskräckt när jag kom på att jag använt min gamla hjälm 6 år. Nu byter jag var 3:e år om inte innan (alltså om jag skulle ramla av och slå i huvudet så byter jag självklart hjälm) tvingade min syster köpa ny hjälm också även om hon bara rider sporadiskt. Man kan laga ben och armar. Men huvudet måste skyddas till varje pris!Dom åker i tunnan då. Vore intressant att veta hur gamla ridhjälmar folk rider runt med? Byter ni kontinuerligt ut era hjälmar ? Hur är det med ridskolor ? Bara några hjälm- tankar....
Jag var slarvig förr men tänker nu att jag bör byta vart tredje år eller så. Eller om jag ramlar av så att den slår i förstås, men sedan jag slutade hopptävla händer inte det så ofta. Föregående hjälm (om jag inte har ramlat av i den utan den bara är "gammal") får ligga kvar som reserv för om jag ska bada med hästen eller något där jag inte vill riskera den riktiga, eller för att ha tills jag köper en ny om den nya skulle gå sönder.
Jag har dock funderat på att ge mina gamla hjälmar till ridskolan. Tyvärr tror jag att mina kasserade är i bättre skick än deras lånehjälmar.
Ja det är väl i de banorna jag också har tänkt, därav att jag fortfarande har dem kvar. Och visst, nu var det ett tag sedan jag tittade på lånehjälmarna så det kan hända att de är i bättre skick numera.Skulle inte ge dem till ridskolan. Varför hjälpa ridskolan att slippa byta ut lånehjälmarna?
Byter ni kontinuerligt ut era hjälmar ?
Dom åker i tunnan då. Vore intressant att veta hur gamla ridhjälmar folk rider runt med? Byter ni kontinuerligt ut era hjälmar ? Hur är det med ridskolor ? Bara några hjälm- tankar....
Byte var 4:e senaste vart 5:e år, och om jag slår i huvdet så klart
Säkerhetsvästen är sex år gammal, ska de också bytas?![]()