Murphy
Trådstartare
Eftersom jag är absolut sist på bollen rörande slang och många andra etablerade uttryck undrar jag över ordet "rövhatt" - hur etablerat är egentligen det? Min google-research visar att det i högsta grad existerar och används, och har kopplingar till engelskans asshat(?) och uttrycket "have ones's head up one's ass".
Hade jag ingen aning om!
Jag stötte på det i ett branschforum på internet där det skrevs en del hjärtan: "<" + "3" =
Då forumet var mkt kroppspositivt, samt estetiskt riktat talades det snabbt om att < 3 ser ut som en stuss med en rishatt på sig - alltså en förtjusande "rövhatt", positivt laddat. Klart röven ska ha en egen hatt!
Fattade just nyligen att Rövhatt ses som ett nedsättande tillmäle, och inte alls är lokal forumjargong.
Jag är så jävla trög!
Visste alla andra om det här hela tiden?
Hade jag ingen aning om!
Jag stötte på det i ett branschforum på internet där det skrevs en del hjärtan: "<" + "3" =
Då forumet var mkt kroppspositivt, samt estetiskt riktat talades det snabbt om att < 3 ser ut som en stuss med en rishatt på sig - alltså en förtjusande "rövhatt", positivt laddat. Klart röven ska ha en egen hatt!
Fattade just nyligen att Rövhatt ses som ett nedsättande tillmäle, och inte alls är lokal forumjargong.
Jag är så jävla trög!