Behandla Värmlandsvagn

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fjandus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 123
F

fjandus

Hej!
Finns det någon med kunskap om hur man behandlar en mörkgön Värmlandsvagn utvändigt? Plywooden ser dassig ut och jag tänkte försöka piffa till den lite, har ni något/ra råd? Tack och hej!

Sv: Behandla Värmlandsvagn

En användare har tidigare berättat att de oljat in sin gröna VV, jag vill minnas att den blev betydligt bättre.

Tackar för detta, har du möjligtvis koll på om det var vanlig utomhusträolja eller ngt liknande?

Enl WV ska man använda vanlig ofärgad träolja.
Jag gör det minst en gång per år, blir jättefint och skyddar.

*kl

Ja vi ska iaf byta ut väggarna på vårat släp. Det har blivit som små sprickor längst nere. Visst, den funkar att köra i men sprickorna går ju upp mer och mer.

Är det någon som bytt sina väggar på sitt VV?

Olja den, vanlig träolja fungerar. Men man får göra om det. Ofta.

Jag funderar på att prova grön träolja i sommar..

Tack alla för svar, nu blir det till att plocka fram penseln!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka