Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hejsan!
Jag undrar om man alltid måste behandla ledinflammationer, eller om de även kan läka ut med tex enbart vila!? betesvistelse eller något liknande.
Det beror ju på varför inflamationen har uppkommit och hur illa inflamationen är. Hästen ska ju alltid få den smärtlindring som behövs enligt djurskyddet men visst kan vissa inflamationer läka ut av enbart vila. Man behöver ju inte spruta alltid utan andra behandlingsalternativ kan vara bättre.
Dock ska ju hästens tillstånd bedömas av veterinär innan man kan säga att det ska få läka ut av sig själv eftersom man omöjligt kan se tex frakturer eller pålagringar som kan ge liknande symptom som inflamationer.
Men är alla antiinflammatoriska medel oxå smärtlindrande menar du?
och vilka andra behandlingsalternativ tänkte du finns för dessa ledinflammationer!? det är lite dessa jag funderar över
Klart det ska gå att vila bort inflammationen, men det tar tid, allt från ett halvår till flera år enligt mina veterinärer, antagligen i kombination också med kompletterande behandlingar mot andra symptom, sekundära/primära.
Hästmänniskan En fjording. :D Mera detaljer vågar jag inte säga just nu. Men har fått OK från sambo, stallägare mm att åka & titta. Känns allt bra så...