Behandling med tildren

Monsieur de Mai

Trådstartare
Någon som varit med om att ha fått sin häst behandlad i tex en knäled med preparatet tildren?

Och hur gick de tillväga när de behandlade hästen?

Vad blev det för resultat av behandlingen?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Behandling med tildren

Har aldrig hört talas om preparatet:confused: kan du berätta mer om det?

Nej tyvärr, jag vet heller inget. Inte mer än att det brukar användas vid behandling av spatt och ofta via dropp.

Men hästen vi har i proffsträning har blivit behandlad med det i knäleden. Så det är därför jag är nyfiken på om någon mer behandlat sin häst med det.

Sv: Behandling med tildren

Lägg frågan på hästvård istället. Tildren har ju visat sig fungera ganska bra på spatthästar.
Dyrt, farligt, (tydligen kan vissa hästar dö av behandlingen), men flera hästar har uppenbarligen fått Tildren som sista chansen, och faktiskt blivit mycket bättre.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två kattungar på 7 månader som fått giardia :(. Jag har sanerat hela lägenheten, fortsatt sanera varje dag och har behandlat med...
Svar
3
· Visningar
484
Senast: dobbis
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
2 064
Senast: Noxos
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka