Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bit ihop nu och ge dig inte en millimeter! Du har ödslat tillräckligt med energi på den här mannen och förhållandet nu. Det är inte okej oavsett om det har varit omedvetet från hans sida.
Nej det är det inte.
Vet du, jag trodde jag skulle gå sönder och bli stirrig när han skrev. För jag skakade nästan sönder när han svarade efter 2,5 vecka…. Men nej jag är fortfarande på benen. Depressionen sitter i, men fått gjort en del idag.
Du ser det ju själv, han skriver för att han har tråkigt. Inget annat.

Nej, ni kommer aldrig kunna ge varandra det ni behöver. Jag är ledsen att det är så, men glad att du börjar se det. Det ger dig möjligheten att säga stopp, att prioritera dig själv och dina känslor.
Ja, antingen det eller för att han blir som han säger och stänger av allt/alls när det blir för jobbigt.

Jag hoppas iaf kunna få ett prat med honom när vi ses. Betyder jag något går han med på det för det är massor med frihet i det. Men om inte så vet jag ju var jag har honom och kan avsluta. Svårt att veta, och utan att ”sjukförklara” honom men han tänker inte riktigt som ”vi andra” på en del plan. Något jag fascinerades av från början men som också gör saker jobbiga. Kanske därför jag komplicerar saker så mycket
 
Därför att du skrev att det var respektlöst. Och det är det kanske, men jag tror inte jag är ensam om att ha suttit med ledsna kompisar och motiverat varför han är ett svin de klarar sig bättre utan. Jag har själv suttit och haft den dialogen med vänner kring mitt brustna hjärta. Om ts inte har någon annan att prata med just nu om detta, oavsett varför är det väl helt fantastiskt att ta det här.
En skillnad mellan att ta det på ett forum och med människor man känner kan vara att de som läser här kanske i vissa fall relaterar mer till det så kallade svinet än till ts. Sen tror jag i och för sig att många av de som relaterar som mest till ts föremål för intresse redan vet att de avviker en del från normen och är vana vid att ses som problematiska utifrån det, därför kanske man också har överseende med att ts som befinner sig i en slags kris inte riktigt förstår det perspektivet och inte alltid uttrycker sig diplomatiskt. Så tänker jag åtminstone. Det är enklare som utomstående att vara distanserad, jag tror också att sanningen om hur olika man kan tänka kring allt detta kanske är lite brutal för en skör och olyckligt kär människa vilket är en av anledningarna till att jag inte skrivit så mycket, men det är klart att man riskerar exponeras för just andra perspektiv än sitt eget på ett öppet forum där människor är olika.
 
Jag har varit i en liknande situation när jag var yngre och jag kan säga att jag sitter inte idag och önskar att jag aldrig träffat människan som aldrig gav mig svar/avslut/något etc. Vad jag däremot kan bli så otroligt ledsen över stundvis är hur jag inte respekterade mig själv nog till att bara låta det vara och inse att jag som person är och var värd mer. Och att han faktiskt inte kan ge dig det du vill ha, alls. Varken avslut, hopp eller perfekta problemlösande ord. Jag hoppas du kommer ut detta fortast möjligt då det bara kommer vara ett utdraget elände. Livet på andra sidan av detta är ljusår bättre och då kommer du sitta där och tänka "hur fan tänkte jag" likt när man kollar på gamla bilder och dömer modet man hade på sig.
 
Lite för mycket pajkastning och påhopp i den här tråden på senaste, ni är flera stycken som behöver skärpa er och höja nivån!

Jag kommer att låsa tråden nu och rensa rejält, så får vi se om jag öppnar den igen sen. Det senare är dock osannolikt, då det känns som att den tjänat sitt syfte vid det här laget och inte kommer att komma så mycket längre.

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 388
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 897
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp