Behöver tips på ridstövlar!

Matilda_Bella

Trådstartare
Hej! Jag letar nu efter ridstövlar och behöver hjälp! :) Det lutar mot ett par bruna men har inte riktigt bestämt mig än. Jag ska både ha de till träning och tävling. Då jag tävlar väldigt sällan så vill att de ska vara tåliga och funka att rida ut med, alltså inga supertunna och känsliga dyrgripar!
Rider väldigt varierat så önskar att de funkar till både dressyr och hoppning. Då jag har en tendens att "vrida vristen" eller inte hitta ett ordentligt stöd vill jag gärna att ridstövlarna ska ge någorlunda stöd och inte vara för mjuka. De får gärna inte kosta mer än 5000kr.
Jag ser mer att de är mer hoppstövlar än dressyrstövlar om jag var tvungen att välja :)

Tacksam för alla tips jag kan få!
 
Det finns massor att välja bland för mindre än 5000:-. Alla de klassiska märkena, Cavallo, Königs osv. finns i flera olika modeller och kan måttbeställas om du behöver något specialmått. Dessa stövlar kan du ha i evigheter, bara sula om och byta dragkedjor mellan varven så håller de länge. Amazona Sueca är ett märke som blivit poppis på senare år och har både enklare stövlar och stövlar med ohejdade mängder krusiduller.

Om du har "rätt" mått, dvs. inte för långa, för korta, för tjocka eller för smala ben, kan du hitta stövlar på Hööks, Mountain horse och liknande också.
 

Liknande trådar

Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
676
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
629
Senast: KAROLIJNAH
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 147
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp