Behov av alternativ behandling

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Ronillehorse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 832
R

Ronillehorse

Hej hästmänniskor!
Jag funderar på att utbilda mig till någon alternativ behandling för häst eller människa?
Jag undrar vad ni använder er för alternativa behandlingar på era hästar och vad ni använder på er själva?
Hästfysioterapeut, massör, hästfriskvådare mm, var vänder ni er?
Tror ni det är en växande marknad?
Tacksam för alla svar och tankar!

Sv: Behov av alternativ behandling

jag utbildar mig till hästfysioterapeut och jag tycker att utbildningen är toppen. Jag tror defenitivt på att det finns en marknad för komplementbehandlingar. Jag tror att man kan göra mycket bra om man sammarbetar tillexempel med en klinik eller en privatiserad veterinär.
Hästfolk överlag utvecklas mycket nu och många inser vad mycket bra man kan göra för sin häst.

Jag utbildar mig främst för att kunna "underhålla" min egna häst men jag tycker att det ska bli jättekul att komma ut och behandla och träffa nya hästar och människor.

Sv: Behov av alternativ behandling

Har använt equiterapeut en gång till en häst, tycker att det var bra.
Skulle kunna tänka mig att gå till en kunnig massageterapeut för mig själv (om jag inte var för lat för att åka till stan och för snål för att betala vad det kostar).

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 057
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 657
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V