Behöver en bra sadel...TIPS?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Krasux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 637
K

Krasux

Min varmblodstjej blir skavd i pälsen högre upp på sidorna, mer fram mot manken av den sadel hon har nu. Det blir inte så om man har en sadelpad under sadeln. Min dröm är en bra westernsadel, men vill först och främst hitta en bra sadel som passar bättre än denna. Ska försöka byta den jag har nu mot en annan. Ska börja med distans med henne och behöver en bättre sadel som passar perfekt. Vad har ni för tankar/åsikter om att rida en distans med denna sadel som inte passar perfekt, men går om man har en pad inunder? Känner mig lite vilsen. Vill helst av allt ha en riktigt bra sadel, men det finns ju så många olika varianter. Hon har en relativt kort kropp för att vara varmblod och ganska hög manke.Har ni några tips på vad jag ska tänka på?

Sv: Behöver en bra sadel...TIPS?

Prova att ställa denna fråga på distansforumet! :idea:

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 363
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025