Behöver hjälm tips

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare iiidaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 867
I

iiidaa

Jag funderar på att köpa en ny hjälm (har nu en JW hjälm). Har du något tips på en bra hjälm?

Sv: Behöver hjälm tips

Putt putt

Är det ingen som vet någon hjälm som är bra, snygg, skön eller ngt annat?

GPA Speed air. Testade den idag (även JW) snygg :love: Och skön på sommaren.

Vad vill du ha för hjälm? Ventilation eller kask? Till fint eller som hemma-hjälm?

Jag har alltid haft sammetskaskar (Källqvist), men fick en ventilationshjälm (Eurolite) i födelsedagspresent. Tycker egentligen att kaskarna är snyggare men vetilationshjälmen är mycket lättare och sitter skönare på huvudet, samt är mycket svalare. En skillnaden är att v-hjälmen också sitter åt runt hela huvudet, går ner lite i nacken och "byglarna" ligger tätare mot kinderna. Är lite ovan känsla, men man glömmer bort det när man börjar rida.
Båda varianterna är hyfsat billiga, snygga och bekväma.

Jag har kollat på GPA speed air tone on tone och GPA speed air euro. Så det lutar väl mot ngn av dem. Men jag vet inte ...

Visst är den :love: Men jag har bara sätt den på bild så jag vet inte om den helsvart eller grå/svart

Speed Air ToT är mycket snyggare :p
Den är väldigt sval och skön och på mig sitter den mkt bra.

Jag skapade en tråd som hette : bästa hjälmen, för ett tag sen och där finns många tips om du vill titta:) Jag har annars en Champion vent air som kostade 1700:- Jag älskar den, jätte mjuk och behaglig + bra ventilation:d

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
657
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
796
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka