Behöver hjälp Dressyrspö!

Qodrofenia

Trådstartare
Jag har ett dressyrspö som är från slutet av 80-talet :eek:
Och jag har aldrig haft ett sånt bra spö.Det lixom väger rätt .knoppen är stor så jag tappar det inte det är väl ca 110 cm långt och har den där rätta styrseln osv..

Men nu börjar det ge med sig..Har tejpat det längst ner för själva överdraget sluter inte om glasfibern som är innuti längre utan åker upp..knoppen som en gång i tiden var vackert blank i silverfärg är i dag tja svart grå men lite silverflagor på.Handtaget är i nått typ av plast som ser ut som skinn..Detta var kritvitt en gång i tiden är i dag gräddgult :crazy:

det sitter inget märke på det eller så.Jag har fler dressyrspön men inget kommer ens i närheten av detta..
så nu undrar jag finns min favorit fortfarande kvar på marknaden?
Här syns lite av min "pinne"
19489198.jpg

19319720.jpg

Sv: Behöver hjälp Dressyrspö!

Det ser ut som mitt, men det är iofs ganska "standardutförande" så det skulle kunna vara vilket märke som helst nästan.
Rekommenderar hur som helst Piskmakaren i Lund, de har spö i alla möjliga längder och vikter och olika balanserade så att du kan hitta ett spö som är perfekt för just dig. Man kräver ju lite olika balans beroende på hur långt ner på spöet man vill hålla osv.

Köpte mitt på Globen - 06. Kommer helt klart att köpa från piskmakaren nästa gång, om och när jag behöver ett nytt!

Tack så mycket..Det kanske var en flärp i slutet på mitt oxå det har jag ingen aning om det var för jag fick det beg av en släktning och då var flärp/snöre redan borta.
mitt verkar vara en korsning mellan 51611 och 51510 .Det är samma knopp som på 51611. men nedanför hantaget ser det ut som 51510.

Osäker på om de har hemsida, men googla o se. Vet inte var du bor, men de brukar finnas på mässor och så, typ Falsterbo/Göteborg/Globen om du är på dem nån gång? Det är som sagt då jag haft tillfälle att prova och känna mig fram - och sen frakta ett dressyrspö hem på tåget från stockholm, och jag har tio mil till lund.. :p Tror det är svårt att få ett lika bra "individanpassat" spö om man köper i en "vanlig" butik.

Hoppas du hittar det du söker hursomhelst! :)

Dom flesta hästaffärer tar hem grejor från Källquist, det är nog bara att traska in på dina lokala affärer och fråga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka