Behöver hjälp med TIK Namn!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare erika nilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 5 970
E

erika nilsson

Har ni några bra/snygga lite ovanliga tik namn ni kan dela med er så är de
väldigt behöveligt för mig :D

Sv: Behöver hjälp med TIK Namn!

Det finns en jättelång lista med hundnamn på Agrias hemsida. Där finns många fina!

Min taxtik heter Nikita och hennes tikvalp som hon nyligen fick döpte jag till Alva...(tyvärr ska de nya ägarna döpa henne till Nikita:grin:)

Det tycker jag iaf är fina namn. Sen har en kompis till mig en Loona och en annan en Rosita som kallas Sita.

Har ni några bra/snygga lite ovanliga tik namn ni kan dela med er så är de
väldigt behöveligt för mig :D

Vad är det för hund? Är det namn till en stamtavla eller hemmanamn?

Fina tiknamn som jag stött på är dessa:

Sessan, Fixa, Trixie, Mira, Happy, Mimmi, Luna, Katitzi, Evita, Emma, Kira, Peggy

En klassiker är Piece of cake med Cockie eller Kakan som arbetsnamn. Namnet har en fin betydelse och är ett ordspråk på samma gång:idea:

kl

Kände en häst en gång som hette Naranja (tror det betydde apelsin? på spanska?).
Skulle väl passa en vovve med :)
Fast kanske roligare om den har en "apelsinliknade" färg :p

Kakan som arbetsnamn

Vår hund hette Brownie och kallades Kakan när vi köpte henne. Jag höll på att kräkas på det. Tänk vad olika det kan vara... :D
Fast det kanske beror lite på vad det är för ras också. Tyckte inte att det passade att ropa Kakan efter en RR. ;)

Roliga förslag som vi testat är Syrran och Jizza (vi har haft en Brorsan också).

Liknande trådar

Hundhälsa Ni som har erfarenhet av kastrering av tik - kan ni dela med er lite? Jag tänker på kostnad för operationen, återhämtningstid... 2
Svar
26
· Visningar
1 456
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 023
Senast: Tajger
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
925
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka