Behöver kamerahjälp - akut!

Monimaker

Trådstartare
Idag när jag fotade på Solvalla med min kamera (Nikon D40) så råkade jag komma åt någon knapp och nu går det inte att fotografera med den. Det verkar som om jag kommit åt någon inställning för när jag slår på kameran så är den vanligtvis gröna ringen plötsigt gul och jag får fram felmedelandet ”fel, tryck på avtryckaren igen” och vid batteriet har det kommit fram en musiknot, direkt när jag försöker ändra fotoinställning får jag fram "detta alternativ är inte tillgängligt med aktuella inställningar". PANIK! Elitloppet är ju imorgon :( någon som varit med om detta förut? :O

Sv: Behöver kamerahjälp - akut!

Har googlat lite och det verkar vara ett vanligt fel på D40.
Har du tagit ur batteriet samt resetat den? Om inte det fungerar så måste du nog lämna in den. :(

jo, har testat :( argh! Under dessa år har den aldrig krånglat, självklart väljer den dagen till ära! :( får fotografera med min mobil som har ett synnerligen irriterande slutarljud! ;) Aj vad just den kusken kommer bli sur!

Börja med att plocka loss alla lösa delar (batteri, objektiv...) och sätt ihop igen och se om det kan hjälpa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka