Behöver köpa en ny sadel:(

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jennifer Nilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 838
J

Jennifer Nilsson

Har nu till min stora fasa upptäckt att min sadel har börjat glappa bak! Det är en county dressyrsadel, normal bom och 16½ tum, avrundade kilbossor. Är den för smal eller bred om den börjat glappa bak. Hon har nog relativt rak rygg. Ska föröka lägga in en bild
http://i8.photobucket.com/albums/a10/Jennifer_nilsson1988/Photo-00761.jpg

några förslag på sadlar, ej Stubben men är väldigt förtjust i wellington elite, kan det vara något?
Tack på förhand!

Sv: Behöver köpa en ny sadel:(

ser ut som min häst över ryggen min sadel har oxå börjat glappa o jag har verkligen inte råd o köpa ny har nyss köpt en westernsadel som ligger bra på henne men vill gärna ha en vanlig sadel ifall man skulle vilja hoppa nån dag...

Söt häst!
antagligen är den för svängd, county har rätt så svängda bommar... Men det kan bero på att bomvidden är fel också.

Morris & Nolan :devil:

Vackrare, skönare sadlar får du leta efter! Kostar ju visserligen en del, runt 16 000:-, men är ett jäkla bra pris för en sadel av den kvalitén! Håller i evigheters evighet.

Ja, det är fina sadlar men den sadeln jag provade passade inte riktigt så bra men det kanske var bomvidden som var fel.

Jag var oxå inne på att den var för svängd i bommen. Tror även Wellingtonen är lite svängt men kanske inte lika, det är ju värt att ta hem en och pröva, har hört att Albion är bra för hästar med raka ryggar, vet du nått om det?

Den behöver inte vara för smal eller för bred, förmodligen är den abra för böjd. County är väldigt böjda i bommen och din häst har en rak rygg.

Prova Wellington, det kan mycket väl passa...

Albion k2 är bra för spikraka ryggar, deras övriga modeller är för lite mer böjd rygg, och de kostar betydligt mer.
Men av vad man kan se på kortet verkar inte din häst vara rak nog, för att k2:an ska passa får hästen inte var överbyggd eller böjd överhuvudtaget.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 863
Senast: Debsie
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 355
Senast: caballus
·
Utrustning Vänder mig till er för att höra era tankar. Ska försöka dra bakgrunden kort. Köpte min häst, ett halvblodsto, 10 år, i dec-14. Gick då...
Svar
7
· Visningar
2 660
Senast: Zata
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 497
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka