Behöver lite hjälp.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Big_lady_zola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 893
B

Big_lady_zola

Hej jag undrar om någon har en Dressyrsadel Syntet Claridge House´?

har tänkt köpa en sådan, men vill veta lite om sadeln innan jag köper. Om den är liten i storlekarna, bekväma, hur dom ligger på hästen, om den är prisvärd osv.

Har ett varmblod som är ganska rak i ryggen och hon har hög manke, vet ej vilken storlek hon har på den sadeln jag har nu.

Tacksam för svar! (:

Sv: Behöver lite hjälp.

Har haft en sån som andra sadel utifall man skulle ha med någon vän med ut på tur etc. Det jag kan säga är att man sitter skönt i förhållande till att den är billig. MEN stoppningen i bossorna är åt helvete... De blir platta tyvärr. Troligtvis för dåligt stoppad syntet ull.Så om du köper en sån ska du nog stoppa om den. Sen fungerar den fint.

Sv: Behöver lite hjälp.

Hej jag undrar om någon har en Dressyrsadel Syntet Claridge House´?

har tänkt köpa en sådan, men vill veta lite om sadeln innan jag köper. Om den är liten i storlekarna, bekväma, hur dom ligger på hästen, om den är prisvärd osv.

Har ett varmblod som är ganska rak i ryggen och hon har hög manke, vet ej vilken storlek hon har på den sadeln jag har nu.

Tacksam för svar! (:

Tycker de är väldigt obekväma att rida i, de säljs ofta felsydda (snea osv) vilket kan ge skador på hästen. Tror inte den passar häst med hög manke, du ska nog leta efter en sadel med cutback som är rak och bred.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 902
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S