Jag har min häst uppstallad hos en av återförsäljarna "vintertid" och ser därför släpen dagligen då, har snokat i dem m.m. Släpen är snygga, ljusa, rymliga, verkar vara säkra och välgjorda. Mitt (och återförsäljarens) intryck är dock att Rausch håller en högre kvalitet än Christ. Rausch är tyvärr dyrare.
Christ och Rausch är ju ganska nya i Sverige, så det finns kanske inte så mycket erfarenheter av hur de är efter några års användning. Återförsäljarna kör med ett Christ Concore sedan i höstas och det ser ut att funka bra. De är bl.a. väldigt nöjda med vägegenskaperna.
Henra vet jag ännu mindre om, har bara sett lite på håll vid träning. Det var ett Amazone som såg ljust, rymligt och rejält ut. I senaste Hästmagazinet testades ett antal släp och den glasfibermodell (Contessa?) från Henra som var med fick sämst resultat vid test av undanmanöver. Annars har jag hört om Amazone att det är lätt att köra med.
Om du söker här på Utrustning så hittar du flera trådar som handlar om Christ, Rausch och Henra.