behöver råd till bra allroundsadel som inte är allt för dyr!!(5000max)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Buckingham
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 547
B

Buckingham

Jag rider i en bomlös sadel men har funderat på att börja hoppa med min polle´samt lite dressyr. jag har själv funderat men jag har inte haft häst så länge så tips på bra sadlar till en häst som inte är spik rak i ryggen men inte heller har så mycke kurva.(knapt någon manke) vore jätte bra:D

Sv: behöver råd till bra allroundsadel som inte är allt för dyr!!(5000max)

Griffin Thorowgoodsadlarna tycker jag är bra. Syntetsadel, lättskött och du får en bra sadel för lite pengar. Motsvarande kvalitet på lädersadel skulle kosta betydligt mer. Lädersadel får du nog ingen bra för under 5000:-, om du inte hittar en begagnad som är ok och som passar förstås!! Griffin lämnar 10 års garanti på bommen. Finns bl a hos Hööks.

Jag håller med Jenny1. Jag har sjävl en sådan haflinger/cob och den fnkar jättebra!!!
Verkligen jättebra, jag har nämligen problem med att hitta sadel, letade i 1½ år innan jag äntligen hittade den sadeln óch den passade och har ett bra pris! Satsa på en sådan.

För max 5000:- får du en bra begagnad eller nästan ny allroundsadel i läder t ex Stübben Siegfried, Prestige Green Star, Hubertus Kosack/Flexline, Zaldi Royal/Jupiter, Lemetex.

för 5000 kan du hitta en begangnad prestige sadel i bra skick.

Jag toror att jag ska prova haflinger/cob sadeln den värkar bra och så tycker jag om den har tittat på hööks. Tackar så mycket för hjälpen

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
550
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka