Behöver råd!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare litenmama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 587
L

litenmama

Förslag på kraftfoder!
Jag skall nu sätta igång min kille och behöver nu ett bra förslag på foder,innan han kom till mig fick han två nävar havre och hö.Riktigt hur mycket vet jag inte men han var i dåligt hull när han kom.
Jag tog bort havren eftersom han har väldigt mycket överskottsenergi,han fick dock en massa morötter äpplen och annat smått och gott för att han inte skulle va utan nåt men däremot har han haft fri tillgång på hö i hagen och 10kilo hö i boxen.Nu efter två månader har han fått mycke bättre hull och inte alls mager längre.Men nu när jag skall sätta igång han så behöver han ju kraftfoder men vill inte att han skall bli alltför pigg!

Sv: Behöver råd!

Analysera ditt hö, är det ett bra hö med bra kvoter är det inte säkert att han behöver något annat. Ibland vill man kanske gå ner i högiva för att slippa bukigheten, men kolla värdena så kan du få hlälp med en foderstat sen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 477
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 048
Senast: Roheryn
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 014
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 509
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka