behöver råd

• Western
  • Trådstartare Trådstartare GhostGoldenPrincess
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 095
G

GhostGoldenPrincess

vill väldigt gärna börja rida western. Problemet är bara att det inte finns någonstans att träna här, iallafall inte på någon lån häst. Har tittat runt mkt men hittar ingenstans.Frågan är då om man ska köpa en westernhäst och börja träna inför tränare? Eller är det bättre att göra på något annat vis? :D

Sv: behöver råd

Det finns ju massa western-tränare och anläggningar runt om i skåne. Men kanske inte precis runt knuten;) Kolla upp en härlig ranch och ta riktiga lektioner. Mycket bättre att kunna lite innan du sätter dig på en egen häst?
kram

Jag har samma problem. Saknar nu hæst och hittar ingenstans i Køpenhamn, Skåne eller norrbotten att træna dær man kan låna hæst....

I norrbotten finns både R&S starstable, som har en massa fina erbjudanden (favoriserar) detta ligger i boden, sen har även ordförande för mswr i kalix ridverksamhet :) skicka pm för länkar, vill inte åka dit för gratisreklam :p

Det finns ju massa western-tränare och anläggningar runt om i skåne. Men kanske inte precis runt knuten;) Kolla upp en härlig ranch och ta riktiga lektioner. Mycket bättre att kunna lite innan du sätter dig på en egen häst?
kram

Visst finns det en hel del tränare i Skåne men tyvärr ingen anläggning med westernridskola vad jag vet iaf.
TS, du behöver ju ingen "westernhäst" för att pröva på hos westertränare utan börja med "vilken" häst som du har tillgång till.
WINS är ju den klubb som ligger närmast Ängelholm, men kolla också på SbWR, WHAO och WRIS. Du får säkert tips hos någon klubb.

Hej på er
Kontakta Malin på TPH, där kan man både få lektioner på egen häst samt på lånad häst. Se även deras hemsida
Malin kan kontaktas på 0706-890411

obs förlåt om jag inte fick ange telefonnummer här.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 579
Senast: Edla
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI