Beige tävlingskläder

majola

Trådstartare
Jag har en mörkbrun kavaj och behöver ny skjorta samt nya ridbyxor. Ännu har jag inte riktigt bestämt mig för om jag vill ha vitt eller ljusbeige (inte gul/creme!).

Ljusbeige är säkert snyggast till kavajen, men det är så svårt att hitta skjorta och byxor i det. Vitt är lätt att hitta men är inte lika fint.

Mina frågor:
1. Vad tror ni blir snyggast?
2. Måste man ha samma färg på skjorta och byxor eller kan man ha beige byxor och vit skjorta?
3. Tips på märken som har dessa färger?

Sv: Beige tävlingskläder

jag tror ljusbeige blir snyggast på byxorna men INTE på skjortan, den ska vara vit. (alt. nån snygg skrikig färg men det är nog inte vad du har tänkt :p )

Jag tycker att de är jättefint med tävlingskläder i brunt.
Skjortan vet jaginte om du inte vill ha creme eller ljusgul, får väl bli vit då.
Själv ska jag infölrskaffa mig en rosa-vit .:p

Tack, vad skönt att det inte bara är jag som tyckte att man nog kan ha vit skjorta!

Jag har precis beställt ett par RTS ridbyxor i beiget att tävla i... Nu har jag iofs marin till...
Vit skjorta, brun kavaj och beige ridbyxa är SUPERSNYGGT!!!
Vita tävlingskjortor hittar man väl överallt... Beiga byxor har jag gett ett tips om och kavajen har du!!!

Japp, en vit skjorta är inget problem.

Vad är RTS för märke?

Tack! Det finns nog inte här nere, tvärr (har aldrig sett det). Men det finns ju andra märken. Pikeur har ett par byxor som är helt ok, men lite för dyra för mig...

Och med en vit blus kan jag ju använda mina gamla vita byxor ännu ett tag om jag inte hittar några beige som jag gillar.

Jo det är sant, Pikeur har mycket fint och av bra kvalité men det är lite dyrt att handla till ord. priser när man ska handla t.ex. tävlingsutrustning. Det är när det är rea etc. som man märker hur mycket dom lägger på i vanliga fall :D

Jag fyndade ett par ljust ljust creme/beiga knäskodda Pikeurridbyxor
på Scandinavium i våras. 400:- då, ord. pris 1200:-

Efter att ha handlat en ny Marinblå dressyrkavaj (Victor Hugo) och matchande helskodda vita ridbyxor av samma märke för totalt 600 kr
helt sprillans nytt alltihop, på Gekås - kan man ju undra hur mycket pengar det läggs på innan det säljs i butikerna egentligen. *vågar inte tänka på det knappt..*

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 366
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 143
Senast: Blyger
·
Utrustning Häromdagen satte jag på mig mina vita tävlingsridbyxor som jag köpte begagnade 1995, och insåg att min midja minsann inte blivit ett...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka