Beige tunn ridjacka

Centaur

Trådstartare
Nån som vet vart man kan hitta en beige eller sandfärgad vindjacka, utan (eller med väldigt tunnt) foder? Vill så gärna ha det nu framåt sommaren, men alla jag hittar har fleece-foder och det blir för varmt, dessutom har jag redan flera såna jackor. Vill ha en som jag kan ha när det är varmt, men kanske lite otryggt för regn, eller lite blåsigt.

Sv: Beige tunn ridjacka

I hööks katalogen såg jag en i alla fall. Vet inte om den finns på hemsidan

Hööks har dessa:
110296.jpg
110338.jpg

Men... jag tycker inte om hööks grejor ju...... :angel: Måste ju finnas nån annan stans också?? behöver iofs inte vara ett "ridmärke"!

Jag har sett nån mer på hööks, va det nu är för fel på dom enligt vissa...

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en beige Kyrka K Etiquette jacka, den är snygg och stilren och funkar utmärkt på vårkanten och under sommaren. Håller bra för regn och blåst, är bekväm och snygg!
Var relativt billig med tyckte jag, gick på en femhundralapp när jag köpte den i början av hösten.

Modellen är rätt så vanlig och finns förmodligen eller så att det går och ta hem i de flesta välsorterade ridsportbutiker, som saluför Kyra K. Finns säkert liknande modeller som är bra också.

Fast det är verkligen ingen sommarjacka då den är fodrat med fleece - supervarm och gosig. :)

har ridit med min sån hela vintern riktigt kalla dagar har jag bara tatt en annan fleecejacka under.

Jag köpte en på rea på granngården förra helgen...en begie jacka från tuff rider. :p

på travshopen finns det vindjackor i alla möjliga färger också

Ååå, i dag hittade jag en fin jacka, i rätt färg och allt... Från Peak... :love: Meen, den var lite väl dyr egt, 1600kr.... för en stall jacka... Kommer ju inte ha "råd" att använda den i stallet om jag köper den... fast, den kanske kan få vara vardagsjacka ett litet tag, så kan den bli stalljacka till sommarn? :angel:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 169
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 099
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 040
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 982
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Blandraser och renraser
  • Shop to you drop, del 4