benen "knäpper"

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare music
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 883
M

music

benen \"knäpper\"

när min häst går omkring i boxen t.ex så kan man höra att det liksom "knäpper" eller vad man ska kalla det. Har hört att det kan vara ledvätska nånting, men är inte säker. Någon som kan sånt?

Re: benen \"knäpper\"

det knäpper i min hästa ena bakben när det är varmt ute i början när ja griden men sen slutar det???????????ja vad kan det vara?

Jag tror att det beror på att lederna är lite torra och stela, men det är inte farligt.

lederna torra och stela? :crazy:
de låter inte bra..men pållen verkar inte ha stela leder..

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på... 2
Svar
25
· Visningar
2 050
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 241
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III