Benlängd jodphusbyxor?

bigganl

Trådstartare
Jag har tänkt köpa ett par jodphursridbyxor, men har väldigt svårt att hitta vanliga ridbyxor som är tillräckligt långa. Hur är det med jodphursbyxorna? Finns det något märke som har extra långa ben eller är ganska långa i benen? Är det någon som har mätt innerbenlängden på sina? När det gäller vanliga ridbyxor kan man ju dra strumpor utanpå men det funkar inte med jodphursbyxor som är alldeles för korta. Ser nog inte klokt ut då.:)

Sv: Benlängd jodphusbyxor?

Jag är 179 cm lång med rätt långa ben och jag använder endast Sonnenreiter. De finns med extra långa ben!

Nej, för korta jodphursbyxor ser inte klokt ut! Men jag innstämmer med föregående talare, Sonnenreiter is the shit! Lite dyra kanske, men det beror ju på vad man brukade köpa innan.

Jag har inga jodphursbyxor alls än och därför tänkte jag köpa ett par billigare för att känna om jag öht trivs med att rida i dem.
Finns det någon billigare modell med lite benlängd?
Hur lång är innerbenlängden på sonnenreiter? Finns de i de flesta butiker eller? Det borde bli rätt att jämföra med lagom långa jeans antar jag.

Jag har jodphursbyxor från både Börjes och Hööks som är mycket långa (jag är 180 cm), dom är det ju ganska bra pris på oxå. Har även Sonnenreiter som naturligtvis är bäst men dom kostar en del.
De flesta märken har både normallängd och extra långa, för mig har dock inte alltid de extra långa räckt till.

För att de ska vara lagom långa när man sitter i sadeln bör man i stort sett kunna kliva på dem när man står på marken.

MHs jodhpursridbyxor är lååånga i benen

Q

Jag fick ett PM från en som har Börjesbrallorna och hon skrev att de är 76 cm i innerbenlängd. Jag behöver 86 cm för att det ska passa. Har du lust eller ork att mäta dina så är jag jätteglad. Det skulle vara bra om ett par billigare passade så jag får testa hur de är att rida i, utan att lägga ut så mycket pengar. (jag har storlek 38/40 kan jag tillägga)

De beiga från hööks höstsortiment (vet ej om de finns kvar?) provade jag som är 162, de var milslååååååånga i benen!!
Så de är ett tips! ;) Vet tyvärr inga innerbenslängder...

Hööks byxor, verkar enligt hemsidan vara 83 cm, så de funkar inte heller. Sonnenreiters vet jag faktiskt inte, men de är hur som helst inte billiga, annars kan man sökert maila och fråga. http://www.kaupre.se

För att de ska vara lagom långa när man sitter i sadeln bör man i stort sett kunna kliva på dem när man står på marken.
[/QUOTE]

Ska jag kunna kliva på dem när jag står på marken så kommer jag aldrig att hitta ett par som passar misstänker jag. Det är inte alltid lätt att vara älg. Herrmodeller här väl i och för sig längre ben? Det kanske kan vara nåt. Det får jag kolla upp.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Småbarn Vår dotter är väldigt slimmad och vi har svårt att hitta byxor som sitter bra på henne. Hon har 92 i längd men då åker de bokstavligen... 2
Svar
23
· Visningar
1 964
Senast: gulakatten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka