Benlindor på tävling?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Camilla-M
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 266
C

Camilla-M

Om man inte behöver några skydd är det snyggt att ha benlindor i hoppningen då? , känner mig lite okunnig :o. men men

:bump::bump:

Sv: Benlindor på tävling?

vad jag har hört så ska man helst inte hoppa med benlindor, men det är vad jag har hört.

jag använder benlindor i hoppning. det är bara noga att du kan linda bra. och sen kan du dra dunt en tejp där spännet är så att det inte lossnar så lätt. men det viktigaste är ju att kunna linda rätt, annars kan det hända olyckor.
/Annelie

okej :) men fleecbandage är väl benlindor eller e det bandage? :o jag vågar inte fråga i affären :O

Senast ändrad av en moderator:

Nja..Jag tycker inte att du ska hoppa med benlindor, för dom kan ju gå upp och då kan hästen trassla in sej och det blir inte alls bra.

Okej, tack så mkt. Ville mest veta om det passade i övehuvetaget :P men dt finns väl benlindor både att köpa i 2-pack och 4-pack? :crazy:

Jag tycker det är lite läskigt att linda benen när man ska hoppa, det kan var det iaf. Det gäller som sagt att man lidar ordentligt och tejpar över om man nu vill ha lindor. Jag använder dock skydd :p

ja det brukar finnas i både 2- och 4-pack :)

Lindade hästar hör hemma i dressyren. :p
Jag tycker alla hästar 'behöver' benskydd i hoppningen, bäst att ta det säkra före det osäkra!

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 525
Senast: Mirtai
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 465
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka