Benlindor, tips!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare majafresk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 778
M

majafresk

Hej! Jag har aldrig lärt mig precis hur man lindar ben. Finns det någon vänlig själ som kan ge mig lite KONKRETA tips och råd om detta!? Behöver bara veta grundläggande om hur man gör, hur hårt man ska linda osv.
TACK på förhand

Maja :)

Man ska linda lagom hårt :D Man ska väl få in två fingrar under padden när man är färdig tror jag. Dra inte åt lindan men spänn ändå så att den sitter ordentligt.

Hur man lindar beror ju lite på hur långa lindorna är, det får man pröva sig fram till.

Lägg padden så att den yttre fliken pekar bakåt och lägg lindan så att den rullar bakåt när den är på utsidan hästens ben (så ska det bli rätt på slutet om lindan är upprullad rätt) På frambenen börjar jag lite ovanför mitten och lindar neråt och sen upp igen. På bakbenen börjar jag längre ner. Jag tycker det blir snyggast om man lindar både högt upp och långt ner och det ska inte synas någon padd under.

Så det var väl en lång och fin förklaring? :) Hoppas du förstår vad jag menar iaf :D

En sak till; För att lindorna ska bli rätt upprullade knäpp kardborren och rulla in det. Men det visste du säkert.

malu

...och lägg lindan så att den rullar bakåt när den är på utsidan hästens ben (så ska det bli rätt på slutet om lindan är upprullad rätt)

Det var ju så jag gjorde :idea:
Då kanske man inte ska ha så dåligt självförtroende och tro att häststackarn ska gå sönder? ;) :D

Blir nog kanske lite ridbilder med lindor imorgon... :love: :d

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka