benlindor??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare fjordlovers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 813
F

fjordlovers

har en 22årig valack som mst står still när han är ute i hagen,blir ju väldigt stel nu när det är kallt.hur skulle ni göra,bara linda benen när han motioneras eller låta honom va lindad i hagen också??+tacksam för tips. :confused:

Helloj!!
jag har samma problem med "min" häst, han får stå lindad i boxen och ute i hagen. :)

han behöver nog inte ha benlindor på sig ute om han inte slår sig på senorna!
lägg på han ett tjockt täcke och ge han hö i stället :bump:

Min 23 åring är lindad på frambenen dygnet runt (förutom när han rids) så här års. Dock svullnar han inte i benen utan lindor, det är mest för att ge stöd och skydd att han har lindor i hagen.
Det skadar defintivit inte att linda! Se bara till att linda ordentligt, så dom inte kan gå upp (ev. tejpa dom)

Liknande trådar

Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Grazing
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
989
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 072
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när... 2
Svar
20
· Visningar
1 786
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka