Benmjöl!!

Maria_77

Trådstartare
Hej!!
Jag har börjat med benmjöl till vår tik & undrar hur ni gör för att få i hundarna det? Med tanke på att hon väger 60 kg, så ska hon ha 4 msk. Jag har blandat ner det i hennes färskfoder, men då dissar hon maten. Så har ni några tips på hur jag kan få i henne det?

Mvh Maria

4 msk till en hund oavsett storlek låter ju som jättemycket om den redan äter ett komplett färskfoder. Ge mindre och se hur mycket som faktiskt behövs först, så att du inte överdoserar och skapar problem för hunden.
Håller med där. Mina kan få väldigt ont i magarna av för mycket benmjöl och det utan att bli hårda i magen. Dom visar det genom bugande och hetsätning av gräs. Jag är numera rätt försiktig med benmjöl om ger bara om jag absolut säkert vet det behövs som tillägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
204
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 513
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 106
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 896
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31