Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
All användning av skydd är ju förebyggande-det är väl inte så svårt att förstå? Sen har jag aldrig märkt att en häst skulle bli mindre försiktig med benen för att den jämnt går med skydd. Skillnad i hoppningen dock.
Ja, hur vet man om hästen behöver benskydd eg ? Tycker att många halvblod har det "nuförtiden", åtm fram?Om den trampar sig fattar jag, men annars??
Men det är ju tydligen snyggt och hippt att lägga stora summor på onödiga benskydd som slutar med känsliga ben som sen lättare går sönder = klinik besök= högre premier = dåligt för både häst och ägare
Det där är bland det dummaste jag har hört. Som om hästarna skulle gå lättare sönder för att de går med skydd? Enda gången skydd skulle kunna ge skador som slutar i klinikbesök är om de är dåligt anpassade.
Jag vet ingen häst som inte blir mindre försiktig när de har skydd, och dessutom har de blivit känsligare och blivit lättare skadade mer eller mindre av all denna överanvändning som folk har med benskydd..
Benskydd är för det mesta onödigt, hoppning och terrängen i FT är väl då man behöver det egentligen.
Men det är ju tydligen snyggt och hippt att lägga stora summor på onödiga benskydd som slutar med känsliga ben som sen lättare går sönder = klinik besök= högre premier = dåligt för både häst och ägare