Benskydd i hagen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pollan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 451
P

pollan

Ska nu börja använda benskydd på en av mina hästar som han ska ha i hagen och undrar därför om ngn har tipps på några bra benskydd som passar till detta ändamålet?

Sv: Benskydd i hagen

Jag tycker senskydd fram + bak är det bästa, dom skyddar mest, blir minst blöta och resåren tar inte slut lika fort.
Har man t.ex. neopreneskydd måste du ha två eller flera uppsättningar beroende på hur fort de torkar och har du vanliga damasker går resåren ganska fort + torktid där också.
T.ex. Eskadrons senskydd fram + bak, prima!

Har Eskadrons senkydd fram och bak och det går jätte bra. Lätta att hålla rena.

ok. men om man vill ha "heltäckande" skydd då?

H**Ks säljer benskydd som är helttäckande och är gjorda speciellt för att ha i hagen!:idea: det man ska tänka på med skydd i hagen är att inte ha sånna med "dykdräktstyg" i. Det finns hästar som efter att ha haft sånna i hagen och blivit varma så har huden följt med benskydden av:eek:

Rekommenderar varmt dom ovan nämnda. Jag hade oxå eskadron förut men min häst fick lite svullna senor av dom:eek:

Ursäkta att jag frågar, men varför i hela friden ska du ha senskydd I HAGEN?

För att hästen har sparkat sig själv i hagen för ca 2 veckor sedan och benet blev ballongstort , men veterinären rönkat och ultraljudat benet så sa hon att om han träffat ca 2 cm cm till höger så hade sanan gått av och det vill jag inte riskera... dock ska han nog bara ha dem nu fram till efter SM och han är inte lika vild i hagen senare som han va då.

ok! ska kolla upp dem

nu har jag kollat på deras hemsida men jag fattade inte vilka det va som du menade :confused:

Senast ändrad av en moderator:

Finns på good4you.se, heltäckande skydd verkar super!

(Tryck på benskydd sen utevistelse)

Senast ändrad av en moderator:

Jag hittar dom inte heller på hemsidan. Kolla katalogen! Men det är inte säkert att dom har dom längre heller. Jag köpte mina för ett år sedan!

Men helt klart att du ska sattsa på ett par som är gjorda för hagen... De andra är ju bara gjorda för att användas ngn timme! Det är inte alltid man tänker på det ju!

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
472
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V