benskydd som kan ersätta benlindor

Psykskaft

Trådstartare
Jag har en häst som går lindad vid ridning, men då jag tycker det tar för lång tid och är opraktiskt med lindor när man rider mycket ute, och på tävling ska in i grind så tar det extra tid att ta av dem.

Så undrar jag vad det finns för benskydd som kan ersätta stödet av benlindor. Några bra förslag?

Sv: benskydd som kan ersätta benlindor

Hejsan.
Är inte riktigt helt säker, men det ska ju vara benskydd som är lite högre då.
Mvh;Carro

Heltäckande skydd typ Professional Choice och kopior på dessa ger ganska bra stöd. In i grind? Rider du distans?

Pegasus Airboots!
2033772.jpg

De finns i olika färger...

Attans, jag har sett några benskydd... Men jag kan inte komma på vad de heter! Ser ut som antingen svarta eller vita strykkappor men är superelastiska och har små bubblor/knottror. Tror de kostar 500-700 kronor paret. Får googla fram dem :)

Vilka helt underbart läckra skydd! Var kan jag hitta dem?? Jag bara MÅSTE ha sånna!

tack för tipset. De där röda, är de bra ??

hästen i fråga behöver dem för stödet (gamla ben), ger de samma eller liknande ?

hehe, ja jag rider distans... :D

Vill du ha stöd så finns inget annat alternativ än Proffessional's Choice. Dom ger 8 ggr mer stöd än lindor!
Inga av kopiorna är nåt att ha, ger inget stöd alls bara skydd...

Spännande uttalande!! Då måste jag få veta vad du baserar det påståendet på; "inga av kopiorna är något att ha, ger inte alls stöd, bara skydd" Har du testat alla??? Har du testat Pegasus Airboots? (Om nu de räknas som kopior av Profesional's choice..) Jag kan tillägga att jag inte har testat profesional's choice och inte kan uttala mig om dem, bara om att jag är nöjd med mina Pegasus! Pegasus Airboots ger visst stöd, minst lika bra som lindor! Jag är supernöjd med mina... Har både röda och svarta med leopardkant

Senast ändrad:

Det har ju forskats en hel del på just PC. Nej jag har inte provat dom, men en hel massa andra och.. nej tack. orginalet är och blir bäst. Kan air boots visa till några resultat? Vad är det för material?

Materialet i Airboots är neopren - precis som Professional's choice...
Vet inte om det finns forskning, har inte letat efter det då jag är helnöjd med mina och ser att de fungerar på min häst, det står dock på de här sidorna att det har forskats, men inte mer. Här står lite om dem: http://www.horsedriver.com/cart/pegasus.html
http://www.barrelracer.com/Pegasus Airboot/Pegasus Airboot.htm
De ska dras åt skapligt hårt, sitter ner, runt kotan och ger stöd där, samt runt benet, högre upp.
Sen kan jag hålla med dig om att billigare varianter inte är lika bra, jag har testat Hööks liknande, men det är inte alls samma grej. Är sugen att testa Professional's choice också, men det har inte blivit så än. Jag är som sagt nöjd med mina Airboots och har två uppsättningar. Framför allt är jag nöjd med "andasfunktionen" då jag har en häst som svettas rejält...

även dom billiga från hööks etc är ju i neopren. men PC är helt speciella, dom är fastare och mer formbara.

Har surfat runt lite nu och jag tycker PC:s kardborrelås ser sämre ut än Pegasus? Hur är de?? Blev ju mer sugen att testa PC nu efter den här "diskussionen"! ;) Men som sagt, hur är kardborrebanden?? (Svårt att se på en bild på nätet givetvis, det är så jag sett dem nu...)

Centaur skrev:
även dom billiga från hööks etc är ju i neopren. men PC är helt speciella, dom är fastare och mer formbara.

Som Airboots då! ;) Men, som sagt, jag är sugen att testa airboots! Hur är storlekarna??? Jag har en ridtravare med smala ben.. Hon har cob på sina senskydd. Vad borde hon ha för storlek?? Är det en storlek större som gäller bak?? Tar gärna emot fler åsikter om Prof. choice!!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 398
Senast: lundsbo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka