S

Spirelli

Kan nån trassla ut när man använder vad för benskydd. Transportskydd är jag med på! Vid hoppning? Longering? Finns ju en hel uppsjö med skydd.
 
behöver man inte skydd så har man inga..=)

men senskydd är vanligt vid hoppning för säkerhetsskull
 
ja har alltid benskydd på min ponni då hon styker sej fram, så det behövs,,,
 
Senskydd vid hoppning för att skydda senorna.
Strykkappor vid vanlig ridning om hästen stryker sig (ben mot ben)
Boots om hästen trampar sig nere vid.
Lindor för att vara finare och ge stöd och värme vid ridning eller som nattlindor.
Bak skydd om hästen stryker sig där med.

Några av de vanligaste skydden.
 
Vid hoppning har man oftast senskydd som är öppna fram.
Hästarna slår ju oftast i med hovarna men om de skulle braka igenom hindret (det händer till och från) eller slå i mer än normalt så är det väl dumt at ha skydd som är öppna fram. Varför har man inte skydd som täcker runt om i hoppning?
 
Om hästen river ska den känna det. Fram har de dessutom inget ömt utan det är bara ben. Banhoppningshindrena är så lätta att de inte skadar ett ben däremot är terränghindrena det och därför har man helskyddande benskydd där.
 
Tackar. En del uttrasslat. Vid longering då? Förefaller som om det är risk att trampa på sig själv där. Strykkappor?
 
Motiv till varför man har senskydd???

Bilden!

och antagligen en bra anledning till varför man använder både hjälm och skyddsväst som ryttare :crazy:
 
Vid longering har min häst antingen strykkappor eller lindade ben. Det är lite olika..
 
Sv: Benskydd

Vid hoppning är senskydd och ibland även bakstrykkappor :)
 
Sv: Benskydd

Varför letar du upp fyra år gamla trådar och svarar på frågor som redan är besvarade?:crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har...
Svar
14
· Visningar
816
Senast: WBanna
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
846
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
951
Senast: fio
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp