• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 878
I

Isidor

Är det nån här som har vart ute för att hästen inte kan gå med senskydd när man rider. För att den sparkar sig själv i karlederna.

Va? Kan den INTE gå med senskydd för att den sparkar sig? Fattar inte varför den inte skulle kunna det? :confused:

malu

Fattar inte heller med vanliga framskydd så går det . men när jag har senskydd så blir det som sår i karleden

Ok, nä då låter det ju onekligen konstigt! :crazy:

Lycka till iallafall!

//Sheena

nu har jag testat och ridit utan skydd och det verkar funka. Så det verkar va senskydden som ställer till det.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
523
Senast: Elo
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: WildHorse
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: Panikponnyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka