• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emilia_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 560
E

emilia_

vilka benskydd rekomenderar du? ( jag har redan en åsikt) skulle vara kul & veta andras.:D

Sv: benskydd

veredus. equipe. eskadron och JW... olika är olika bra på olika hästar.

Eskadron, Veredus och JW är säkert jättebra alla tre:) , men vill man ha ett lite billigare alternativ är catago pro skydden väl godkända;)

Eskadron! Håller hur länge som helst och är snygga. Och ganska billiga.

Jag tycker om eskadrons, bred tryckutjämnande karborreknäppning!

Har veredus oxå men det är bara smala remmar o oelastiska så de känns inte lika bra!

Vill man inte betala så mycket som ett par eskadron kostar så finns ju samma variant ett antal hundralappar billigare bara att det inte står en stor skylt med eskadron på :angel:

PRO riders, likadana som JW men MKT billigare. Såg att de flera toppryttarna hade såna skydd på scandinvaium och dom är "kraftiga", hållbara och snygga.

sen att de inte håller hälften så länge och har betydligt sämmre passform kan vi ju bortse ifrån ...

Säg inte det, jag hade ett par skydd som var ganska lika eskadron till min ponny men kostade sisådär 300-400 kr mindre och dom höll bättre än många eskadronskydd som jag har sett.

Fast när jag har sommarjobbat ska jag ändå skämma bort min häst o köpa eskadron skydd till honom:love:

jag använder bara benskydd vid uteritt och då använder jag eskadron eller veredus.
Sen använder jag ibland veredus piaffe vid dressyr men lindar helst :)

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: Elo
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 074
Senast: Görel
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka