Bukefalos 28 år!

L

Lajke

Ja, nu är det så att min kompis har benskydd (damasker) där bak, och boots där fram.
Min kompis hopptränar inte än, men sen när hon börjar, vad ska hon ha för skydd då? De flesta brukar ju ha senskydd och liknande, och skyddar damasker lika mycket som strykkappor (där bak)? Om hon (hästen) har boots där fram, kan hon då ha senskydd samtidigt? Får man tävla med boots?

Vad tycker ni? Min kompis tycker det är lite jobbigt med damasker där bak, för det finns inte särskilt många snygga att köpa, och hon vill gärna ha snyggare än de hon har nu...
Någon idé? :)
 
Sv: Benskydd?

Stryker sig hästen? Slår den sig? Trampar den sig?

Bäst är att välja skydd utifrån vad man vill skydda och vad man vill skydda mot.

Själv har jag inga skydd när vi hoppar, hästen är i balans och stryker sig inte vid markridning.
 
Sv: Benskydd?

Boots och senskydd går alldeles utmärkt att kombinera och det är helt okej att tävla med boots!

Håller med föregående att man måste titta på behovet innan man väljer skydd.
Själv använder jag senskydd och boots fram och kotskydd bak, det passar min hästs behov.
 
Sv: Benskydd?

Lite kraftigare senskydd fram+kotskydd bak och eventuellt boots om det behövs använder jag vid hoppning.
Sensydd+boots är helt okej och man får tävla med det :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 415
Senast: Hedinn
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 389
Senast: JennyLz
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 155
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 635
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp