Bensnören HW?

Borde inte vara några problem att sy fast, sätt en lapp på insidan för bättre styrka.
Sy rakt igenom ytter tyget för bäst hållbarhet, ja det gör hål i tyget men så långt ner borde inte de få dropparna som kommer igenom göra något

Jag tänkte isf lämna in det när det är nytt till den superba fixaren i byn 😁 Men bra tips till det!
 
Jag har varit med om det många gånger, speciellt de ofodrade.

Men då kan du ju inte ha ställt in svansremmen något? Okey om man har allt på det yttersta och maggjordar som är en halvmeter för långa.

Ställer man in svansremmen korrekt är det ju omöjligt att täcket blåser upp.
 
Sydde du rakt igenom även yttertyget?
Vissa "travartäcken" har bensnörena fästa i kantbandet, då behöver man inte sy så mycket mitt i tyget. Nu var det 20+ år sedan jag såg ett i verkligheten men då var det iaf Cabejo och Ullergårds som hade så. Syns kanske lite här?

1699024800924.png
 
Vissa "travartäcken" har bensnörena fästa i kantbandet, då behöver man inte sy så mycket mitt i tyget. Nu var det 20+ år sedan jag såg ett i verkligheten men då var det iaf Cabejo och Ullergårds som hade så. Syns kanske lite här?

Visa bifogad fil 131191

Jag tror dock det blir lite för långt ner kanske? Typ så har mitt Premier Equine. Vi får se om det blir ett HW och hur det sitter då, var många år sedan min häst hade ett :)
 
Nej 😁 men är svansremmen inspänd så höfterna blir bredare så är det omöjligt att det flyger upp.

Uppenbarligen inte 🙃
På den grå satt det bra, på den gula låg det över ryggen från och till. Gav upp och bytte till Bucas på henne.
 
Flera av Horsewares täcken har också en rem på svansskyddet som man kan trä svansen igenom, jag kunde skippa svansrem ibland då på min. Bensnören kunde min inte ha, hon sparkade sönder dem, förutom på sina eksemtäcken då.

Elastiska bensnören är hopplösa, sett flera där de töjer sig hela tiden och täcket fladdrade ovanför hästen, nån hade täcket vid manken. Min favorit av bensnören var där de var stumma och bara en bit var elastiska ^^
 
Sydde fast fästen för bensnören på ett Amigo Bravo regntäcke förra helgen. Satte dem vid bakersta gjorden och vid fästet f svansremmen.
Man behöver rejäl nål, fingerborg, bra tråd ( använde vaxad lintråd från Panduro) och med ringar från gamla täcken samt nylonband . Funkar utmärk! Jag sydde igenom de förstärkningslappar som redan finns där.
 
Sydde fast fästen för bensnören på ett Amigo Bravo regntäcke förra helgen. Satte dem vid bakersta gjorden och vid fästet f svansremmen.
Man behöver rejäl nål, fingerborg, bra tråd ( använde vaxad lintråd från Panduro) och med ringar från gamla täcken samt nylonband . Funkar utmärk! Jag sydde igenom de förstärkningslappar som redan finns där.

Najs, tack för info! Är så jag hoppas det går bra att göra 😁
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
915
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 354
Senast: Buongusto
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 863
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
725
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp