Tapeter tapeter tapeter

Fru_Tuvstarr

Trådstartare
Sitter och planerar nya tapeter i några rum. Svårt att bestämma sig för hur man vill ha det. Ni som har tapeter, kan ni inte lägga ut bilder på rummen? Jag behöver inspiration. 😀
Kan man ha mycket färg i hela sovrummet eller ska man hålla det till en fondvägg tex.
Jag är trött på vitt vitt och åter vitt.
Vi har inredning i trämaterial och varma lite murriga färger.

Vi har ljusgrönt i sovrummet, tapeter på väggarna och taket målat i samma nyans.
I matrummet är det grön bröstpanel, tapeter med blommor och sen ett ljusrosa tak så nej man måste inte ha vitt :D

Jag har kört fondvägg med färgstarka och mönstrade tapeter. De skulle ha blivit för mycket på alla väggar. Jag älskar grönt och lila så tapeterna har varit gröna i grunden med mönster i lila och fler färger.

När jag hade ett sovrum i norrläge hade jag grålila tapeter som såg svagt färgade ut i butiken men ljuset gjorde färgen kraftig.

Matrum.

1000020355.webp

Vi har Ernst tapet Ester Maria i hall nere/trapp/hall uppe, tillsammans med vit bröstpanel, så fin tapet!
Boråstapeten Dahlia garden i hela sovrummet. Trodde det skulle bli för mycket mönster men blev bra! Är kär i Boråstapeter Vallmo, tror jag den heter, men vet just nu inte var jag ska ha den!

Vi har Ernst tapet Ester Maria i hall nere/trapp/hall uppe, tillsammans med vit bröstpanel, så fin tapet!
Boråstapeten Dahlia garden i hela sovrummet. Trodde det skulle bli för mycket mönster men blev bra! Är kär i Boråstapeter Vallmo, tror jag den heter, men vet just nu inte var jag ska ha den!
Vilka underbara tapeter!

Sitter och planerar nya tapeter i några rum. Svårt att bestämma sig för hur man vill ha det. Ni som har tapeter, kan ni inte lägga ut bilder på rummen? Jag behöver inspiration. 😀
Kan man ha mycket färg i hela sovrummet eller ska man hålla det till en fondvägg tex.
Jag är trött på vitt vitt och åter vitt.
Vi har inredning i trämaterial och varma lite murriga färger.
Vi har praktmagnolia i sovrummet, en vägg, litet rum :) väldigt nöjda (men den är nog bara kvar på typ outlet nu) Bild från internet.

1747032593957.webp

Känns att ju mindre rum desto intensivare tapet fungerar :)

Tycker det finns jättemånga fina här. Sådana har vi på landet. https://www.durosweden.se/tapeter/kollektioner/gammalsvenska-papper

Vi har praktmagnolia i sovrummet, en vägg, litet rum :) väldigt nöjda (men den är nog bara kvar på typ outlet nu) Bild från internet.

Visa bifogad fil 167356

Känns att ju mindre rum desto intensivare tapet fungerar :)

Tycker det finns jättemånga fina här. Sådana har vi på landet. https://www.durosweden.se/tapeter/kollektioner/gammalsvenska-papper
Det finns så oerhört mycket fint. Så svårt att bestämma sig.
Huset är från 1800-talet så vill hålla tapeterna åt det hållet.

Det finns så oerhört mycket fint. Så svårt att bestämma sig.
Huset är från 1800-talet så vill hålla tapeterna åt det hållet.
Då är ju den där kollektionen av kopior av gamla tapeter super! Vi valde helt från den till hus från 1920, så 20-talstapeter eller äldre :). Och alla dörrfoder osv är i kraftiga nyanser av linoljefärg, visar underliggande trä i strukturen och verkar hålla i tid och evighet (dvs ngra målades ju när huset byggdes och det håller fint). (men ett rum har faktiskt magnoliatapeten, ej i svart, och den passar in där med)

Här är för dyra gamla tapeter :) de har från 1700-tal, 1800-tal o 1900-tal

https://www.limohandtryck.se/

Då är ju den där kollektionen av kopior av gamla tapeter super! Vi valde helt från den till hus från 1920, så 20-talstapeter eller äldre :). Och alla dörrfoder osv är i kraftiga nyanser av linoljefärg, visar underliggande trä i strukturen och verkar hålla i tid och evighet (dvs ngra målades ju när huset byggdes och det håller fint). (men ett rum har faktiskt magnoliatapeten och den passar in där med)

Här är för dyra gamla tapeter :) de har från 1700-tal, 1800-tal o 1900-tal

https://www.limohandtryck.se/

Deras är to die for... men min plånbok är inte redo att dö än ;)

Jag kan rekommendera att surfa runt på New walls (länk), där kan du "testa" tapeterna också med din kamera i rummet. Har köpt färg av företaget tidigare och det var billigt och snabb frakt från Tyskland. Lite sugen på att prova deras mörkare tapeter också när vardagsrummet ska fixas.

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
347
Senast: Sar
·
Hemmet Jag ska ta ut en värderingsman för omvärdering av min bostad i förhoppningen att kunna lägga om lånet. Nu har jag däremot haft en vild...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: lil-sis
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 781
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 273
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur