Bensylbensoat i sebum

Elsa2000

Trådstartare
Har fått detta utskrivet till min exemhäst.
Peppar, peppar så verkar det funka bra!
Min fråga till er som vet är: Hur ofta ska man smörja på det?
Enl. vetten så var det var 8:dag, men när jag kollar här på buke så verkar det variera väldigt!
Nån som vet??

:)

Sv: Bensylbensoat i sebum

Jag köper det direkt från England till min exemponny. Börjar smörja varannan dag i april, och sen 1 till 2 ggr i veckan under sommaren. Har märkt att om man börjar smörja tidigt verkar det som om ponnyn klarar sig mkt bättre, och i år behöver jag bara smörja en gång i veckan trots rejält med flugor/knott här pga regnskurar var och varannan dag.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej allsvetande buke! Jag har fått ett par jobberbjudanden som jag håller på att väga mot varandra. Det ena är på cykelavstånd och det...
Svar
8
· Visningar
510
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka