cactuspower

Trådstartare
Någon som ska på kurs för Bent i helgen?

Jag ska inte det men jag har ju min häst på anläggningen, dit han ska och ha kurs i helgen :p . Så ni får passa på att komma och säga hej ;) .

Sv: Bent kurs

Hade tänkt åka dig som fotfolk, men tyvärr blir det inte så nu. Hoppas kunna åka nästa gång han är där.

Jag ska dit som fotfolk bägge dagarna:) Om det är någon som vågar hälsa så vore det jättekul:D

De va tänkt att jag skulle ta väpnarprovet men jag inser att jag inte tränat tillräckligt..eller det känns inte bra helt enkelt.

Då kan du ju säga hej till mig då om du ser mig :D , jag har oftast en olivgrön kingsland dunväst eller horseware typ lumerjacka och en rosa adidasmössa och bruna ridbyxor på mig :p . Har ridlektion på ridskolan lördag förmiddag mellan ca 9.30-11.00 .

Min instruktör ska avlägga riddarpriovet där:) Håller tummar och tår här.tyvärr kan jag ej åka då det kommer en ny häst till mitt stall:(

Okej, varifrån kommer hon då? Synd att du inte kan komma, men kul med ny häst i stallet!

Får jag vara nyfiken och fråga vem som skulle avlagt prov? Jag var där och tittade och tyvärr blev det inga prov avlagda, men det var som vanligt jättekul och intressant att titta och lyssna. Extra mysigt blev det ju när strömmen gick oxå......

Det var hon som tränade piaff, hon red ett russ på sista passet...

Ja, litet dramatisk belysning blev det allt med bilstrålkastare ^^

/M
som var där

jag måste bara bena ut det här. En skriver riddarprov och en skriver väpnarprov. Är det två olika ekipage? Skulle inte hon med russet ha avlagt piaffprov? Är det det samma som riddarprov?Jag e inte så haj på alla prov som ni märker.....

Var ju inte där så jag kan inte veta om ekipagen men det är olika prov. Väpnarprovet är det första (lättaste) provet med en riddel. I riddarprovet är det en riddel, longering och en teoridel där man går igenom sin ritt. När man avlagt riddarprovet kan man ta olika ringar, piaff, passage, galopp, levade, courbette och ballotad/capriol tror jag det är... Läs mer på: http://www.knighthoodoftheacademicartofriding.com/

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gör man, kontaktar jag själv försäkringskassan eller gör min arbetsgivare det och hur fungerar det med karensdag om jag sjukanmäler...
Svar
2
· Visningar
312
Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
846
Senast: Joppsa
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Squie
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 502
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka