Berlock-armband (historier)

Jag har också Pandora... Ganska många numera. Fick första armbandet och berlockerna när jag fyllde 50 av maken och barnen. Har nu flera armband och halsband som används både till vardag och fest.
Svarar mig själv 😎...

Det här är de Pandora armband/halsband jag har på mig varje dag.
DSC_0123.JPG
 
För några år sedan fick jag någon idé om att ha ett armband eller liknande med berlocker som "minne" över olika händelser precis som du är inne på.

Fick några berlocker tillsammans med ett armband o sätta dom i vid födelsedag/jul? av min dåvarande sambo att börja med.
Tyvärr kom jag inte längre än så.

Berlockerna ligger i någon låda någonstans (kanske kvar hos exet tom efter flytt) och armbandet lika så.

Kanske dags o ta tag i det projektet, så tack för påminnelsen. 😀
 
Svarar mig själv 😎...

Det här är de Pandora armband/halsband jag har på mig varje dag.
Visa bifogad fil 45723

Vad roligt att se och kul att du använder dem varje dag!
Jag funderar, kanske hade ett sånt med såna berlocker som jag tänker på mest blivit liggande här..? Är kanske inte så vardagsvänligt... beror väl på hur man är som person iofs... de enda smyckena jag har till vardags nu är piercingarna... (navel o bröst).


För några år sedan fick jag någon idé om att ha ett armband eller liknande med berlocker som "minne" över olika händelser precis som du är inne på.

Fick några berlocker tillsammans med ett armband o sätta dom i vid födelsedag/jul? av min dåvarande sambo att börja med.
Tyvärr kom jag inte längre än så.

Berlockerna ligger i någon låda någonstans (kanske kvar hos exet tom efter flytt) och armbandet lika så.

Kanske dags o ta tag i det projektet, så tack för påminnelsen. 😀

Tråkigt att det försvann! Ja, du får börja på ny kula :)
 
Vad roligt att se och kul att du använder dem varje dag!
Jag funderar, kanske hade ett sånt med såna berlocker som jag tänker på mest blivit liggande här..? Är kanske inte så vardagsvänligt... beror väl på hur man är som person iofs... de enda smyckena jag har till vardags nu är piercingarna... (navel o bröst).
De andra armbanden jag har...
DSC_0124.JPG

Det kan ha gått lite överstyr.
 
Tråkigt att det försvann! Ja, du får börja på ny kula :)

Turligen är det inte försvunnet på så vis. :)
Vi är fortfarande kompisar och av olika anledningar har jag lite småplock kvar hos honom. Så det finns kvar i någon av lådorna.
Jag ska bara ta tag i det hela o flytta hem resten av mina saker...
 
Shit!! Berätta gärna mer om de olika berlockerna:).
Jag räknade hur många de är... 78 stycken! Alla har en egen historia men vissa av berlockerna betyder ju mer än andra. Kan ta några exempel, har en liten guldstjärna som maken köpte dagen efter att jag fått ta bort min älskade ponny. Hon var ju en stjärna på himlen. Har även en berlock för varje häst jag har haft/har. Har även en berlock för var och en av mina barn och barnbarn.
 
Många gånger har jag funderat på det här med berlock-armband; att köpa en länk och sen vid speciella tillfällen bygga på med en ny berlock.
Hade varit jättekul att ha gemensamt med t ex min bästa vän har jag tänkt, men hittills har det stannat vid tanken..

Men det hade varit roligt att se och höra ifall någon här har nåt sånt?! 😀 Vore jättekul att få höra "historien bakom" berlockerna, hur länge ni haft dem osv...

😊
Min dotter fick ett när hon döptes (tror jag det var), en napp var nog första berlocken. Sen kom babyskor när hon lärde sig gå, en g-klav när hon lärde sig prata, en cykel kommer jag ihåg, en häst och säkert nåt mer. Tyvärr blev det stulet i ett inbrott och kom aldrig tillbaka :( Synd, för det hade ju inget pengavärde, men högt affektionsvärde.
 
Mitt var i guld o berlockerna fylldes på efterhand, minnena var ju att berlockerna inköptes hos lokala guldsmeder i olika länder.
Min sondotter fick mitt när hon fyllde femton.
Mammas var också i guld. Det hade en hästsko för hon var hästtjej när hon växte upp. Ett hjärta för när hon träffade min far. En pudel för hennes hund (den skulle jag jättegärna vilja hitta. Den borde finnas bland mammas saker)...etc
 
Jag fick ett sånt från Thomas Sabo av min make i födelsedagspresent för 2 eller 3 år sedan :love: Han hade valt ut berlocker som passade mig, en häst och en sko bland annat, samt två hjärtan - ett med ett N (för hans namn) och ett med ett P (barnets namn). Det är nog faktiskt den bästa och mest personliga present jag nånsin fått av en respektive! :love:
Jag har fyllt på själv sen genom åren med andra grejer jag har gillat men ja, det är inte billigt direkt! En charm från det märket kan kosta 800 spänn!
 
Min dotter fick ett när hon döptes (tror jag det var), en napp var nog första berlocken. Sen kom babyskor när hon lärde sig gå, en g-klav när hon lärde sig prata, en cykel kommer jag ihåg, en häst och säkert nåt mer. Tyvärr blev det stulet i ett inbrott och kom aldrig tillbaka :( Synd, för det hade ju inget pengavärde, men högt affektionsvärde.

Åh, vad tråkigt att det blev stulet!!

----

Kul att läsa om allas smycken!

Hmm ja det där med värdefrågan är ju också värt att tänka på... jag brukar inte tappa saker eller vara ute på galej ^^, men vill ändå inte bära för dyra saker... och även om man köper ett från t ex Guldfynd och berlockerna kostar runt 100:- så blir det ju en summa om man kommer upp i ett antal berlocker... fast iofs, hade man tappat det hade man ju mer sörjt minnena än pengarna... ☹
 
Åh, vad tråkigt att det blev stulet!!

----

Kul att läsa om allas smycken!

Hmm ja det där med värdefrågan är ju också värt att tänka på... jag brukar inte tappa saker eller vara ute på galej ^^, men vill ändå inte bära för dyra saker... och även om man köper ett från t ex Guldfynd och berlockerna kostar runt 100:- så blir det ju en summa om man kommer upp i ett antal berlocker... fast iofs, hade man tappat det hade man ju mer sörjt minnena än pengarna... ☹
Jag tror inte man ska överanalysera kostnaden för mycket. Jag tror många går runt med vigselringar värda betydligt mer än så. Det går ju att försäkra också om man är orolig över den biten :)
 
Jag tror inte man ska överanalysera kostnaden för mycket. Jag tror många går runt med vigselringar värda betydligt mer än så. Det går ju att försäkra också om man är orolig över den biten :)

Det har du rätt i (fast personligen hade jag inte velat ha en jättedyr vigselring). Jo, vi kom in lite på att de täcks väl t om av hemförsäkringen?
 
Mammas var också i guld. Det hade en hästsko för hon var hästtjej när hon växte upp. Ett hjärta för när hon träffade min far. En pudel för hennes hund (den skulle jag jättegärna vilja hitta. Den borde finnas bland mammas saker)...etc
Jag hade en katt med gula ögon o lång svans som inte höll, en sax som fungerade samt en fällkniv som även den gick att fälla ut o använda, en mina med röda (rubiner) o gröna stenar samt en in infattad bit turkos, bodde i Israel då där det kryllade av turkoser, hade även en en infattad sphynx, inköpt när vi bodde i Egypten, den lär ha varit ett par tusen år gammal.
Hoppas sondottern uppskattar det.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 236
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Kultur Jag har funderat på detta ett tag, ifall man hört eller sett nån bukefalist i radio/tv/tidning... så, har ni varit med nångång? 😃 Jag...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 593
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp