bernersennen

videnlis

Trådstartare
vi har nu då kommit överens om att det trots allt ska bli en bernersennen till...

problemet är att det inte finns några valpar i finland,förrän tidigast i vinter..

en uppfödare sa att det har föts mindre kullar än vanligt,alltså färre.

har ni bernersennen valpar i sverige? gubben tyckte vi kan söka därifrån..

Sv: bernersennen

ja det gjorde jag.
i göteborg finns det leveransklara valpar..men vägen är kanske lite onödigt lång med en liten valp..

hur klarar de av att flyga?

hur klarar de av att flyga?
De klarar att flyga mycket bra. Jag har flugit med massor av valpar utan problem.

Det är klart att en mycket nervös valp inte borde flyga själv ifall ni inte åker och hämtar den, men jag tror inte att ni vill köpa en nervös valp heller i och för sig.

dessa var ju leveransklara nu,så gubben skulle ha farit o tittat,o valt en med sej hem.
nu ringde en kennel här i finland, som jag har kollat med tidigare o sade att de har fått en valp ledig..så nu fanns där en hane och tydligen oxo en tik ledig.vi ska åka upp o titta på dom på söndag! de är nu 4 v.
vägen är nog inte den kortaste...typ 300 km enkel resa, men värre har väl folk åkt.

fick oxo ett melj från en med kennel i grannstaden,dit är det bara 20 km, med det fanns bara tikar,och de föddes igår, så jag tror vi hellre tar en som vi får snabbare,eftersom stackarn här hemma är så ynklig o deppad..

stämmer o stämmer..vi vill ha en hund så fort som möjligt,så kaske det stämmer då?
jag är ändå inte inkommen i släktträd o saker.¨ser inte vitsen i att vänta åratal,om en valp en gång finns tillgäglig. vi är ute efter en trevlig familjehund, inte nån högpresterande, superutställnings/avelshund..utan det räcker med att den är frisk och trevlig.
dessutom har dessa valpar föräldrar med meriter,och FRISKA höfter.de andra valparnas mamma hade sämre höfter.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 249
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 346
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 152
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 642
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka