Beroende av GRIMMOR!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Carolina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 620
Sv: Beroende av GRIMMOR!

Jag är inte direkt ''beroende'' av grimmor hehe men det är lätt att köpa på sej några ''för de är ju så fina''.Men häromdagen var jag på hööks och köpte en rejäl nylongrimma med gummifoder och sen plockade jag bort alla andra så nu använder jag bara den,och lädergrimman när det är ut och åka som gäller.:D:banana:

Ehm.. Hopplock till träns kan jag köpa, men hur gör man ihopplockade grimmor? :D

He he, Man tager vad man haver helt enkelt. Tänk dig en för liten grimma som förlängts i spännet med hjälp av ett bala snöre. Eller en grimma som är trasig i spännet och nu mer hålls i hop av en karbinhake:angel:
Slut på det nu ska se till att pållarna alltid har fina grimmor på sig från och med nu.:D

Haha, jadu.. Något sånt har jag heller inte sett och jag är glad för din hästs skull att du skaffat nya. ;)

Angående grim-beroende kan jag inte sälla mig till sällskapet. Ok till shettisen, köpte kanske en grimma per år (Pingsttävlingarna på Strömsholm var ju årets höjdpunkt, inföll väldigt bra med shettisens födelsedag också :D) men de andra.. :crazy:

D-ponnyn köpte vi en grimma till när vi köpte henne (2 år, sålde när hon var 14). Sedan fick hon en lädergrimma några år efter som inte passade. Dessutom var det mamma som köpte båda dessa grimmor. Sen fick jag en grimma av en kompis som tack för att jag tog hand om hennes marsvin när hon var på semester.

Stora hästen köpte vi två grimmor till (mamma där med :angel:) men han använde mest den som följde med när vi fick honom. Vinröd till röd-fux. :D

Så nej, jag är inte så galen i grimmor även om jag skulle skaffa betydligt fler (och finare) om jag hade hästen hemma numer.

Åh jösses...
Visst tycker jag det är roligt att köpa grimmor, har en rejäl samling (nostalgi, KAN inte slänga...men inte låta bli att köpa heller...) men är verkligen inte i samma klass som du. Långt ifrån! :D. Köpte två (randiga :D)nya grimmor förra veckan såklart pondus måååååste ha en till, fölis också...eftersom de inte har några sen innan. Veckan innan dess fick gamla herrn en ny han också...även den randig :crazy:. Är inne i någon konstig period antar jag.

Nu kräver jag en bild på din samling! :p

*kl*

Gud vad roligt att det finns fler med grimmberoende:angel::angel:
Min häst har 31 st.... 10 av dem andvänds de andra hänger å väntar på rätt tillfälle / årstid så de är endast provade.... eftersom att han drar x-full på huvudet så har jag intalat mej själv att det finns inte så mkt snygga grimmor i det så det är bäst att slå till om man ser nån snygg:angel::D

Äh de led inte så mycket av det den korta stunden de hade grimmornana på sig mellan stallet och hagen. Fast det kan ju hända att de skämdes lite över sin bedrövliga utstyrsel när grannpollarna gick i hagen jämte ;)

Hej alla!

Förlåt har varit borta under helgen så jag har inte vart här inne..
Haha..
Ja jag får nog gå till någon psykolog lr liknande..:D

/C

*kl*

Gud vad roligt att det finns fler med grimmberoende:angel::angel:
Min häst har 31 st.... 10 av dem andvänds de andra hänger å väntar på rätt tillfälle / årstid så de är endast provade.... eftersom att han drar x-full på huvudet så har jag intalat mej själv att det finns inte så mkt snygga grimmor i det så det är bäst att slå till om man ser nån snygg:angel::D

:banana::banana:
JIIIPPPII ja e inte ensam..hahah
Men visst e det kul att gå o titta på grimmer o när man hittar en sån där riktigt fin för en billig penning..
Skulle alrig köpa en grimma för flera hundra.. men någon har det väl blivit men inte många!!!

//C

Åh jösses...
Visst tycker jag det är roligt att köpa grimmor, har en rejäl samling (nostalgi, KAN inte slänga...men inte låta bli att köpa heller...) men är verkligen inte i samma klass som du. Långt ifrån! :D. Köpte två (randiga :D)nya grimmor förra veckan såklart pondus måååååste ha en till, fölis också...eftersom de inte har några sen innan. Veckan innan dess fick gamla herrn en ny han också...även den randig :crazy:. Är inne i någon konstig period antar jag.

Nu kräver jag en bild på din samling! :p

HAHA...

Självklart ska ja fixa en bild.. frågan är bara hur jag ska få med alla grimmor.. lite jobbigt att ta ner alla grimmor osv... lr iof håller ändå på att städa i stallet så då kan ja väl göra det då!!!
Fixar det så fort ja kommer ihåg att ta med mig kameran:D

//C

Grimmor har jag inte så mkt endast 4 st till min polle. men träns är jag verkligen beroende av. och bett.
Jag har ca 10 vanliga tränsbett till hästen + 2 hackamore.
Träns har jag 7 tränas till min lilla bebis.
ser jag ett träns som är i bra prisklass måste jag bara ha :D

Ja du..
Ja får nog skämmas lite tror ja..
Har oxå massa av träns..
ska räkna..Hmmm...
e inte riktigt säker men ja tror att ja har 3 tränsbett, sen har jag ca 7-8 st stångbett.. ska faktiskt räkna sen när ja kommer hem.. om ja kommer ihåg då som sagt!! åå ja har träns till alla, kankse ett bett som blir över!

//C

finns väl betydligt roligare saker att handla än grimmor??
mina har 3 nylongrimmor och en lädergrimma var.. mer behövs verkligen inte :p

finns väl betydligt roligare saker att handla än grimmor??
mina har 3 nylongrimmor och en lädergrimma var.. mer behövs verkligen inte :p

Men ja tycker att det är så kul att köpa grimmor när man hittar någon som e sådär fin.. det finns massa saker som är roligt att köpa... men grimmor e oxå kul..

//C

KL

Så onödigt att köpa nåt så fort man ser något fint, bara för att det är kul? Snacka om att slösa pengar:p..Själv har jag två ponnies och 3 lädergrimmor och 6 st nylon som jag har samlat på mig..

En nylon (cushonweb) och en läder, allt som behövs. Går någon sönder köps en ny. :smirk:

Ja ni ser ju rubriken!
Är det några fler som är beroende av grimmor?
Jag har två st hästar, ena har färgen blått o den andra färgerna svart/silver..
Jag har totalt ca 45 st grimmor till dom två..
Är det någon mer än mig, eller är det bara jag som är så knasig?

//carro

:eek::eek::eek: 45 st
du e inte klok!

Du behöver ju inte 45st, sälj dom du gillar minst på Tradera, så får du pengar över till att shoppa nya :p

:eek::eek::eek: 45 st
du e inte klok!

Du behöver ju inte 45st, sälj dom du gillar minst på Tradera, så får du pengar över till att shoppa nya :p

Haha, den va smart....
Nej men ja tycker att det är kul.. det är som om andra samlar på gamla pengar el på frimärken.. så sammlar ja på grimmor..
haha..

_Mella_, nej som jag skrev här över så är det typ som om ja samlar på dem.. fast det att ja använder dem!!!
Visst folk kan tyckas att det är att slösa pengar, men som jag har skrivit tidigare så köper jag aldrig grimmor för hundra lappar... utan kanske mellan 50-150 kr... inte mer...
Åå jag skulle ju aldrig köpa en grimma om ja inte hade råd...
Men det är kul

//Carro

Men människa! :rofl:

Jag har 4 till min, 1 läder, 1 vanlig nylon (reserv) och två nylon med utlösningsspänne i nacken om någon förstår. De sistnämnda används i hagen, behövs två eftersom de tvättas i mellan åt. :angel:

Fölet har 2, 1 nylon, 1 läder.

Haha, den va smart....
Nej men ja tycker att det är kul.. det är som om andra samlar på gamla pengar el på frimärken.. så sammlar ja på grimmor..
haha..

_Mella_, nej som jag skrev här över så är det typ som om ja samlar på dem.. fast det att ja använder dem!!!
Visst folk kan tyckas att det är att slösa pengar, men som jag har skrivit tidigare så köper jag aldrig grimmor för hundra lappar... utan kanske mellan 50-150 kr... inte mer...
Åå jag skulle ju aldrig köpa en grimma om ja inte hade råd...
Men det är kul

//Carro

Det var inget illa menat asså:p Samla är ju kul:rofl:

Om ja kommer ihåg kameran så ska ja försöka ta ett kort, men vet inte riktigt hur ja ska lyckas.. men det löser jag på nått sätt.. ni ska iaf få nån bild förr lr senare!!!

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: WildHorse
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 228
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 927
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka