A
Alltiidjag
Alltså, jag vet inte alls hur jag ska göra! Står just nu i ett stall med ca 20 hästar, de går på bete ink. min häst då! Betet kostar just nu 900 kr/mån. På vinterhalvåret kostar det 2200 kr/mån inklusive foder, fodringar, strö, lektion för instruktör 1 ggr/veckan, in och utsläpp, dock inte mockning men det kan man köpa till! De tar dit hovslagar som kostar 1200 kr för skor och verkning (tycker det är dyrt!) det är fina hagar men ganska små och de går många hästar i varje. Min häst trivs jättebra i det stallet och är lugn och snäll! Men människorna i det stallet trivs jag inte alls bra med, och vill därför gärna byta stall + att jag inte alls tycker det finns några bra ridvägar och träningsmöjligheter!
Nu har jag hittat en annan stallplats, litet stall med 6 boxar! Kostar1800 kr/mån och allt ingår och de finns även möjlighet att träna för intstruktör + att de fanns jättefina ridvägar och ridbana! De tog dit en gemensam hovslagare m.m Där va hagarna inte så stora och de fanns inte bete, men som sagt, mycket fina ridvägar så hästen kommer ut! Men jag har beslutsångest, för tjuriga och snobbiga människor finns ju överallt! Alltså sånna som tror dom kan lägga sej i vad som helst och styra och ställa! Så jag har ingen aning om vad jag ska göra :S Någon som kan hjälpa mej och säga vad ni tycker?
Nu har jag hittat en annan stallplats, litet stall med 6 boxar! Kostar1800 kr/mån och allt ingår och de finns även möjlighet att träna för intstruktör + att de fanns jättefina ridvägar och ridbana! De tog dit en gemensam hovslagare m.m Där va hagarna inte så stora och de fanns inte bete, men som sagt, mycket fina ridvägar så hästen kommer ut! Men jag har beslutsångest, för tjuriga och snobbiga människor finns ju överallt! Alltså sånna som tror dom kan lägga sej i vad som helst och styra och ställa! Så jag har ingen aning om vad jag ska göra :S Någon som kan hjälpa mej och säga vad ni tycker?