Beslutsångest.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Alltiidjag
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 826
A

Alltiidjag

Alltså, jag vet inte alls hur jag ska göra! Står just nu i ett stall med ca 20 hästar, de går på bete ink. min häst då! Betet kostar just nu 900 kr/mån. På vinterhalvåret kostar det 2200 kr/mån inklusive foder, fodringar, strö, lektion för instruktör 1 ggr/veckan, in och utsläpp, dock inte mockning men det kan man köpa till! De tar dit hovslagar som kostar 1200 kr för skor och verkning (tycker det är dyrt!) det är fina hagar men ganska små och de går många hästar i varje. Min häst trivs jättebra i det stallet och är lugn och snäll! Men människorna i det stallet trivs jag inte alls bra med, och vill därför gärna byta stall + att jag inte alls tycker det finns några bra ridvägar och träningsmöjligheter!

Nu har jag hittat en annan stallplats, litet stall med 6 boxar! Kostar1800 kr/mån och allt ingår och de finns även möjlighet att träna för intstruktör + att de fanns jättefina ridvägar och ridbana! De tog dit en gemensam hovslagare m.m Där va hagarna inte så stora och de fanns inte bete, men som sagt, mycket fina ridvägar så hästen kommer ut! Men jag har beslutsångest, för tjuriga och snobbiga människor finns ju överallt! Alltså sånna som tror dom kan lägga sej i vad som helst och styra och ställa! Så jag har ingen aning om vad jag ska göra :S Någon som kan hjälpa mej och säga vad ni tycker? :confused:

Sv: Beslutsångest.

om du inte trivs med männioskorna skulle jag byta. Men det där med hovslagaren låter lite konstigt, jag skulle aldrig ställa upp på ngn gemensam utan vill välja min egen.

Alltså, dom tar dit en hovslagare som skor alla hästar där om man VILL, man får naturligtvis ta dit en egen också :)

På ditt första inlägg låter det som att du är väldigt trött på stället du är på nu?! Vet du vad det är för folk i nya stallet?
Jag hade nog flyttat även om hagar och bete kanske inte är idealiskt...om du är mer harmonisk i stallet speglar det av sig på hästen...

Jag har inte stått där så länge, sen i januari... men jag har tröttnat redan! Man kan inte göra någonting utan att någon annan ska lägga sej i! Det är massa skitsnack och sånt! Man tröttnar fort :/

Jag kan ju bara svara hur jag hade gjort om det var jag som var i samma sits. Om jag inte trivdes i ett stall skulle jag flytta.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: Kilauea
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 027
Senast: Mint
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 918
Senast: lilsan
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 578
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka