Beställa ridbyxor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 651
C

Cronis

Jag vill ha nya ridbyxor. Men den modell jag vill ha finns fan inte längre... :mad:
Jag är så besviken, jag letar överallt! Men utan resultat. Jag köpte ett par i somras, de är underbara, men för att kosta 850:- å hålla i 4 månader... Njae, knappast värt pengarna.

Finns det nått ställe i hela sverige där man kan special beställa ridbyxor?
Eftersom min modell inte finns, och att storlekarna är så udda. Hittar jag ett par som sitter bra i mage/midja, så är de för långa, eller för korta...
Eller dom som är perfekta i benen, är för små i magen.. :crazy:

Någon som vet nån bra firma el. liknande?
Pm:a gärna

Sv: Beställa ridbyxor

Jag rågillar Börjes billiga helskodda! Har tre par sånna i olika färger. Tycker passformen är bra, men det skiljer rätt mkt i benlängd på dom. 2 par är strl 42 och de är lite långa och de i 40 är förkorta istället :crazy: Men de är grymt sköna och håller kanon!! Verkligen prisvärda!

Jag vågar inte beställa, ifall de inte skulle passa.
Och jag har för mig att börjes inte har den modellen jag är ute efter

Jag har 3 par från Horka. Isländska ridbyxor. Är supersköna och kan beställas vet jag i udda storlekar och längder.

Sånna där underbara! ;)
Nej men lite mer "pös" dvs, gubbveck, snedfickor på BÅDA sidor så du får in händerna, och sadelskurna(om det är knäskodda/tygskoda).
Annars helskott.

Men Islands byxor är ju inte helskodda i röva? eller?
Det kanske finns olika modeller?

A okej då förstår jag. Gillar själv inte den modellen så jag har inte så koll på var man hittar sånna tyvärr..

Mina är helskodda....Ursnygga dessutom...Kan ta en bild och lägga in en länk till dem...

Den var snygg!!! Kan du pm:a mig var du har köpt de? Är också ute efter nya fina ridbyxor med 2 färger:) Finns det någon hemsida där de säljer denna får du gärna pm:a den med! Och namnet på byxan:)

Tackar i förhand :)
Jacky

Dom va läckra!
Men vad är det för flärp som sitter i buxbenen? Ser ut som sånna där "skipants" ju... :D

Hälla under foten. Går att ta bort... Men jag gillar det skarpt. Längst ner har jag dessutom en dragkedja på utsidan benet så jag kan få dem bredare och jag knäpper upp den... Hmmm blir liksom en kil med tyg då extra...Nån som fattar vad jag svamlar om... :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag fattar!
Det där med "byxkil" va ju skit smart!

Roping har supersköna ridbyxor till ett mycket bra pris. De är väldigt prisvärda, håller bra i kvalitén, finns i ett stort antal olika färger och i lite varierande modeller. Även de med gubbveck och två fickor på. Jag har ett par gråa sådana, kostade under 400:-!

Jag har ett par Cavallo, de är skönare än pyjamasbyxor. :love: Rekommenderas varmt.

cactuspower skrev:
Roping har supersköna ridbyxor till ett mycket bra pris. De är väldigt prisvärda, håller bra i kvalitén, finns i ett stort antal olika färger och i lite varierande modeller. Även de med gubbveck och två fickor på. Jag har ett par gråa sådana, kostade under 400:-!

Men finns dom i min storlek då? :angel:

TooFatToFly skrev:
Jag har ett par Cavallo, de är skönare än pyjamasbyxor. :love: Rekommenderas varmt.

Jag (special)beställde ett par manchester cavallo, helskodda, men det tog över 7 månader att få dom... :eek: :mad:
Och det är mer än 4 år sedan jag beställde dom, å jag har ännu inte hört något från butiken... SÅ jag tror jag bojkottar det... :crazy:

Ojdå! Men det är väl snarare fel på affären där du beställde och inte märket?

Jo självklart... Men ändå...
Det va lika sant med mina Cavallostövlar... De gick sönder efter första gången, å de tog 5 månader att vänta på... Trist...

Liknande trådar

Utrustning Jag vill ha tag på ett par snygga ridbyxor med hög midja och långa ben... ...nu tänker alla Buke-utrustnings experter "Lätt...
Svar
3
· Visningar
2 164
Senast: Jane_Done
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 965
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka