Beställa träns från Tyskland

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Smissa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 592
S

Smissa

Hej! Jag funderar på att beställa ett Schockemöhle träns från en internetbutik i Tyskland, är det någon som har erfarenhet av att beställa från Tyskland? Tillkommer det någon tull eller speciella fraktkostnader?
Tacksam för svar :)

/Smissa

Sv: Beställa träns från Tyskland

Är det billigare i Tyskland då?
Vet att mitt ställe har haft utförsäljning förra veckan... PM:a m du vill ringa o kolla om de har :)

Jag har beställt sadel från Tyskland. Det gäller att kontakta dem och få rätt fraktpris, men den butiken jag köpte av levererade på halva tiden mot den svenska och det blev billigare också.

Jag beställde för några år sedan en Barefoot-sadel från Tyskland. Snabb leverans, absolut inte dyrare frakt än vad det kostar att skicka en sadel inom Sverige, och jättetrevlig kontakt med företaget. Inga problem alls - tvärtom :)!

Jag har beställt prylar från Calevo och det är endast 15 euro i frakt och det är leverans inom en vecka. Bättre priser och mycket bra service:).

Det är mycket billigare att skicka paket från tyskland och hit än tvärtom, eller ens inom sverige. Nu är ju kronan ganska stark med så det gör ju shoppingen ännu roligare!

Liknande trådar

Mat Jag är nog för disträ just nu för en komplett trådstart men tänker kickstarta mig själv med att skapa tråden :D Målet är lyckas beställa... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 539
Senast: _Elly_
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Blossom
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 464
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025