Bestrida en faktura?

illernettan

Trådstartare
Hej

Jag har försökt leta i det stora Bukegalleriet men inte riktigt hittat vad jag letar efter.

Det är som så att jag har gjort något dumt, jag har ingått ett avtal per telefon. Det handlar om en landningssida till mitt företag. A******h skulle skriva den vilket dom har gjort men jag är mycket missnöjd med den. Trots påstötning har det inte hänt något. Det rör sig om ganska mycket pengar för min del och jag ångrar mig så otroligt mycket, vilket inte hjälper, gjort är gjort.

När jag fick fakturan så googlade jag företaget och det var inte en vacker läsning. Helst skulle jag vilja slippa detta företag helt men jag antar att det blir mindre lätt.

Enligt en bekant kunde jag bara skriva "fakturan bestrides" och skicka tillbaka den men kan det verkligen vara så lätt? Jag har ju ändå ingått ett avtal (ej utskrivet och skickat till mig), jag har gjort det i mitt företagsnamn och som företagare har jag ingen ångerrätt?

Grejen är också att idag är sista betalningsdagen, av tre möjliga. Så är det någon här som kan tänkas hjälpa mig, så är jag evigt tacksam.

//Illernettan

Du har beställt en tjänst.
Tjänsten är utförd och du har fått en faktura på arbetet.
Som jag ser det kan du inte på något sätt komma undan betalning av fakturan.
Du är missnöjd med resultatet. Det du kan göra är att reklamera och möjligen säga till dem att du håller inne betalningen tills de rättat till det som inte är bra. Men det förutsätter nog också att du har varit tydlig med hur du velat att det ska se ut, när du beställde tjänsten.

Som företagare måste man tänka sig för, mer än om man är privatperson.
Betala, gråt en skvätt och gör inte om misstaget.

@ameo Det var lite det jag misstänkte att jag skulle få till svar. Då är det bara att betala och se glad ut....och som du säger, lära mig läxan. Tack för att du svarade.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För två, tre år sedan höll vår förening i musikquiz vid tre tillfällen. Vi mejlade STIM (där man betalar för att man använder... 2
Svar
26
· Visningar
4 063
Senast: Rie
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 257
Samhälle Jag har fått två fakturor. En exakt enligt offert. Offerten har jag fått efter att hantverkaren var och kollade på bostaden. Det var...
Svar
0
· Visningar
579
Äldre Jag är medveten att det är tillåtet att vänta flera år att skicka faktura, om man vill. Men nu undrar jag vad som faktiskt känns bra för... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18